Annons

Fågelidentifikation

Nåt slags rede?

Vad bor i detta? Eller är det något annat än ett fågelbo? Det var flera stycken bredvid varandra i samma träd.
 

Bilagor

  • IMG_9463.jpg
    IMG_9463.jpg
    28.7 KB · Visningar: 717
Tack för det snabba svaret! Första tanken var att det var någon slags parasit, men då är det alltså "värdväxten" som skruvat till sig.
 
Har aldrig förr sett en sån. Den är ofta utanför mitt sovrumsfönster och käkar nötter tillsammans med pilfinkarna och bofinkarna. Något lite mindre än pilfinkarna, lite kortare kropp.

http://uploads.ifokus.se/uploads/133/1338a631df2741c34b96324a1878f18e/unknown-1.jpg
http://uploads.ifokus.se/uploads/2cd/2cdb22cf3576325aae17ad2cd51fad8f/unknown-2.jpg

Nu är jag inte helt säker men när den är så nära pilfinken anar jag att det är en nyss uthoppad unge pilfink... dock kan det vara gråsparv men något avdera.. som sagt troligen pilfink då...
 
VAd är detta

Underbara fågelälskare vad är detta för något?

Kan det vara Göken?

Ursäkta den suddiga bilden..
 

Bilagor

  • göken.jpg
    göken.jpg
    2.9 KB · Visningar: 382
Gräsand eller inte?

Denna fågel plåtade jag vid Lillfjärden i Hudiksvall. Den är stor som en gås men så stor kan väl en gräsand inte vara? Jag tycker jag saknar de blå vingpennorna på sidorna.
 

Bilagor

  • IMG_1274x.jpg
    IMG_1274x.jpg
    32.4 KB · Visningar: 378
En fågel i Väsman Ludvika

som jag såg i går... Vore kul att veta vad det är för fågel...
 

Bilagor

  • R0014367.jpg
    R0014367.jpg
    93.1 KB · Visningar: 350
Fågel från Falkenberg

Hej,

Jag tog kort på den här fågeln vid Hansa Camping i Falkenberg för en vecka sedan. Någon som kan säga vilken art det är?

Mvh,
Andreas
 

Bilagor

  • SylviaCommunis_0001.jpg
    SylviaCommunis_0001.jpg
    9.6 KB · Visningar: 334
Hej.
Trodde att detta var en törnsångare men när ovanstående fågel är en rörsångare så blir jag osäker. Är detta en rör- eller törnsångare?

Bilden är tagen i Dragsmark i Bohuslän.

Tack för hjälp på förhand!
 

Bilagor

  • Dragsmarksångare.jpg
    Dragsmarksångare.jpg
    10.3 KB · Visningar: 332
Hej.
Trodde att detta var en törnsångare men när ovanstående fågel är en rörsångare så blir jag osäker. Är detta en rör- eller törnsångare?

Bilden är tagen i Dragsmark i Bohuslän.

Tack för hjälp på förhand!

Detta är en törnsångare, se exv den ljusa strupen, mer färg på kroppsidorna, mer brunt, lite mer runt huvud...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.