Annons

Fågelidentifikation

Kanske lite dumt att ställa denna fråga i ett fotoforum, men det verkar ju hänga många fågel-muppar ;) här.

Finns det någon fågel utöver sommargylling som har ett läte som (i alla fall jag tänker mig att) en paradisfågel låter? Ett tropiskt djungelfågelläte alltså.
 
Då har jag kört fast igen, någon som vet vad detta är?
 

Bilagor

  • 1960DSC_7396_forum.jpg
    1960DSC_7396_forum.jpg
    15.8 KB · Visningar: 445
Foto från Fort Pickens, Pensacola Florida. Enda möjligheten jag kan hitta i min fågelbok (Birds of Florida) är Brown Thrasher (Rödbrun härmtrast) och tycker inte det stämmer nåt vidare det heller. Efter att ha tittat i ett par amerikanska fågelböcker måste jag också säga att Fågelguiden är överlägsen det jag sett.
 

Bilagor

  • Brown Thrasher -.jpg
    Brown Thrasher -.jpg
    93.9 KB · Visningar: 434
Foto från Fort Pickens, Pensacola Florida. Enda möjligheten jag kan hitta i min fågelbok (Birds of Florida) är Brown Thrasher (Rödbrun härmtrast) och tycker inte det stämmer nåt vidare det heller. Efter att ha tittat i ett par amerikanska fågelböcker måste jag också säga att Fågelguiden är överlägsen det jag sett.

Northern Mockingbird
/Oscar
 
Vad är detta? :)
När man för en gångs skull lämnar telet hemma...
 

Bilagor

  • _MG_14829.jpg
    _MG_14829.jpg
    27.9 KB · Visningar: 312
Är på resa i Halland och fågelboken hemma i Uppsala, borde klara detta själv men tyvärr, behöver hjälp!
 

Bilagor

  • Fråga 2.jpg
    Fråga 2.jpg
    90.6 KB · Visningar: 279
Vad är detta?

Undrar va detta är för en liten gynnare...
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    22.1 KB · Visningar: 320
Jag fotade denna hök utanför Såtenäs flygflottilj i Västergötland.

Jag får det till en adult hane Ängshök. Kan jag ha så tur, den är ju mycket ovanlig i det inre av Västergötland.

Vad säger experterna??

/Berndt
 

Bilagor

  • IMG_2879.jpg
    IMG_2879.jpg
    85.2 KB · Visningar: 272
  • IMG_2883.jpg
    IMG_2883.jpg
    88.9 KB · Visningar: 264
ANNONS