Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Okej, jag tar en till när jag nu ändå är i farten.
Den här flög över fälten vid Erstavik, in i en skogsdunge. Går det att avgöra vad det är?
/M*
Jag får detta till silhuetten av en tornfalk.
// Daniel
Auberg
Aktiv medlem
Jodå! Det ser ut som en tornfalk.Okej, jag tar en till när jag nu ändå är i farten.
Den här flög över fälten vid Erstavik, in i en skogsdunge. Går det att avgöra vad det är?
/M*
Mvh/ Ola
Edit: Daniel hann före.
starhill
Aktiv medlem
Jodå! Det ser ut som en tornfalk.
Mvh/ Ola
Edit: Daniel hann före.![]()
Hurra! Det är min första!
Tack för hjälpen, båda två!
/M*
Auberg
Aktiv medlem
Hej Svante! Du har helt rätt.Ett par fåglar från Florida som jag tror är Boat-tailed Grackle, först hanen och sen honan. Rätt eller fel ?
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Jodå! Daniel har helt rätt. Visst är det en Northern Mockingbird.Hej igen
Vore tacksam för hjälp med en fågel till från nordvästra Florida. Lite irriterande att jag inte kan klara ut arten med den näbben men jag går tyvärr bet.
Mvh/ Ola
boxen
Aktiv medlem
Vem är den här suddiga sångaren? Trodde att det var en törnsångare först men är inte alls säker längre. Siktad vid Beiershamn på Öland.
//Lars
Jag säger ärtsångare, vad säger proffsen?
// Tobbe
Auberg
Aktiv medlem
Nog är det så alltid.Jag säger ärtsångare, vad säger proffsen?
// Tobbe
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Ja du! Det ser kanske ut att finnas skedand med någonstans här? Känns som något hybridartat eller parkanks-alterantiv. Ser inte ut att vara någon ren variant av endera i alla fall.Såg denna gräsandshona idag i par med gräsand, hane. Men teckningen tycker jag är skedand!?
Är det gräsand?
Mvh/ Ola
Astacus
Aktiv medlem
Ja du! Det ser kanske ut att finnas skedand med någonstans här? Känns som något hybridartat eller parkanks-alterantiv. Ser inte ut att vara någon ren variant av endera i alla fall.
Mvh/ Ola
Stort tack!
MixPix
Aktiv medlem
Förstår att det är svårt/omöjligt utan läte men nån som har en gissning?
Vet att det fanns rör-, härm-, trädgårds- och kärrsångare på lokalen dagen innan.
http://suddmesar.blogspot.com/2011/05/ufo.html
Vet att det fanns rör-, härm-, trädgårds- och kärrsångare på lokalen dagen innan.
Auberg
Aktiv medlem
Nej då! Denna är faktiskt lätt utan läte. Finns bara en svensk sångare med den rostbruna vingen, grått huvud och vit haka och det är törnsångaren.Förstår att det är svårt/omöjligt utan läte men nån som har en gissning?
Mvh/ Ola