Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Fiskmås?

Har följt denna tråden länge nu och är grymt imponerad av kunskapen hos er som "artar" pippiarna här. Har länge tänkt att lägga upp någon fråga men det har inte blivit så, men nu är det dax.

Är detta bara en vanlig fiskmås? (Högra fågeln såklart)

Bilden är tagen på västkusten idag.
Ha det så bra!
/Ingemar
 

Bilagor

  • vitfågel.jpg
    vitfågel.jpg
    98.8 KB · Visningar: 358
Har följt denna tråden länge nu och är grymt imponerad av kunskapen hos er som "artar" pippiarna här. Har länge tänkt att lägga upp någon fråga men det har inte blivit så, men nu är det dax.

Är detta bara en vanlig fiskmås? (Högra fågeln såklart)

Bilden är tagen på västkusten idag.
Ha det så bra!
/Ingemar

Visst är det en fiskmås.

// Daniel
 
Hej på er, kan ni reda ut den här soppan åt mig? Jag tror jag har minst 2 fjällvråkar här, kanske nr 1 och 3. Kan det stämma?

Mvh
Richard
 

Bilagor

  • ident-1.jpg
    ident-1.jpg
    52.4 KB · Visningar: 320
  • ident-2.jpg
    ident-2.jpg
    7 KB · Visningar: 321
  • ident-3.jpg
    ident-3.jpg
    11.8 KB · Visningar: 323
Vad kan det här vara för en fågel?
Hittade den i lövskog i Gävle....
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    91.7 KB · Visningar: 278
Lite funderingar.... Buskskvätta....Sävsångare...???

Mvh Tomas
 

Bilagor

  • DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    13.2 KB · Visningar: 370
  • DSC_0003.jpg
    DSC_0003.jpg
    11.3 KB · Visningar: 372
Trast -. men vilken?

Hej
Fångade denna trast i sökaren idag vid Lergraven, Floda. Har efter kontakt med boken fastnat för rödvingetrast men vill gärna ha det bekräftat.

Tack på förhand.//Lars-Ove
 

Bilagor

  • Rödvinge kanske 841.jpg
    Rödvinge kanske 841.jpg
    11.8 KB · Visningar: 356
Sångare?

Hej hej,

Jag har för någon månad sen köpt min första systemkamera och i den vevan upptäckt att det är himla kul att plåta fåglar. Jag tycker jag själv har någorlunda bra koll på arterna, men denna går jag bet på. Är det nån sångare av nåt slag? Den var inte rastlös som löv- och gransångare, utan satt snällt och lät sig fotas, men den höll avstånd.
 

Bilagor

  • _obestämd_07.jpg
    _obestämd_07.jpg
    21.5 KB · Visningar: 321
  • _obestämd_12.jpg
    _obestämd_12.jpg
    24.2 KB · Visningar: 318
  • _obestämd_13.jpg
    _obestämd_13.jpg
    22 KB · Visningar: 319
Hej hej,

Jag har för någon månad sen köpt min första systemkamera och i den vevan upptäckt att det är himla kul att plåta fåglar. Jag tycker jag själv har någorlunda bra koll på arterna, men denna går jag bet på. Är det nån sångare av nåt slag? Den var inte rastlös som löv- och gransångare, utan satt snällt och lät sig fotas, men den höll avstånd.

Buskskvätta, hona

// Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.