Auberg
Aktiv medlem
Du har helt rätt!Denna fågel vill jag ha till Ärtsångare .... Bäst att konsultera expertisen då jag inte är säker /Lasse
Mvh/ Ola
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har helt rätt!Denna fågel vill jag ha till Ärtsångare .... Bäst att konsultera expertisen då jag inte är säker /Lasse
Hej såg denna gås ihop med en skara kanadagäss, men tyckte inte den såg ut som en kanadagås utan nästan som en blandning av grågås och kanadagås, dock såg denna mycket större ut, nån som kan hjälpa mig att reda ut vilken gås det är ?
Visa bilaga 105220
Visa bilaga 105221
/Fredric
Har följt denna tråden länge nu och är grymt imponerad av kunskapen hos er som "artar" pippiarna här. Har länge tänkt att lägga upp någon fråga men det har inte blivit så, men nu är det dax.
Är detta bara en vanlig fiskmås? (Högra fågeln såklart)
Bilden är tagen på västkusten idag.
Ha det så bra!
/Ingemar
Visst är det en fiskmås.
// Daniel
Nu råder det inte längre några tvivel om att det är en hona svarthätta. Fint!
Mvh/ Ola
Hej på er, kan ni reda ut den här soppan åt mig? Jag tror jag har minst 2 fjällvråkar här, kanske nr 1 och 3. Kan det stämma?
Mvh
Richard
Alla tre bilderna är på fjällvråkar.
// Daniel
Vad kan det här vara för en fågel?
Hittade den i lövskog i Gävle....
Tackar Oscar:9Sävsparv, hane
/Oscar
Lite funderingar.... Buskskvätta....Sävsångare...???
Mvh Tomas
Hej såg denna gås ihop med en skara kanadagäss, men tyckte inte den såg ut som en kanadagås utan nästan som en blandning av grågås och kanadagås, dock såg denna mycket större ut, nån som kan hjälpa mig att reda ut vilken gås det är ?
Visa bilaga 105220
Visa bilaga 105221
/Fredric
buskskvätta är bra gissat
Hej
Fångade denna trast i sökaren idag vid Lergraven, Floda. Har efter kontakt med boken fastnat för rödvingetrast men vill gärna ha det bekräftat.
Tack på förhand.//Lars-Ove
Hej hej,
Jag har för någon månad sen köpt min första systemkamera och i den vevan upptäckt att det är himla kul att plåta fåglar. Jag tycker jag själv har någorlunda bra koll på arterna, men denna går jag bet på. Är det nån sångare av nåt slag? Den var inte rastlös som löv- och gransångare, utan satt snällt och lät sig fotas, men den höll avstånd.