Annons

Fågelidentifikation

Gille Spie skrev:
Vi sitter och undrar vad detta är för fågel. Kanske borde vi veta. Hustrun som vet mer än mig känner inte heller igen den. Satt plötsligt tillsammans med en gråsparv på hamnplan i Påskallavik. Albinovariant av något?

Jag skulle gissa på en leucistisk bofink, men det är svårt när man inte har några säkra dräktkaraktärer att gå på :)

(Leucistisk för att den har svarta ögon och mörka tecken i dräkten. Hade den varit albino hade den varit helvit med röda ögon.)
 
oskila skrev:
Jag skulle gissa på en leucistisk bofink, men det är svårt när man inte har några säkra dräktkaraktärer att gå på :)

(Leucistisk för att den har svarta ögon och mörka tecken i dräkten. Hade den varit albino hade den varit helvit med röda ögon.)

Vid närmare eftertanke och mer blängande på referensbilder så tror jag det är en Gråsparv
 
Just precis. Försökte lägga in en bild tillsammans med din för jämförelse men det fungerade ju inte. Fast det går ju att klicka på länkarna utan problem.

attachment.php

th_grasparv1.jpg
 
Visst är det väl ganska likt? Gråsparvar sällskapar vanligtvis inte heller med andra arter utom pilfink och möjligen spansk sparv där såna finns.
 
Re: Nya bilder

MatteH skrev:
Jag sorterade lite bilder häromdagen och hittade dessa bilder som jag inte riktigt är 100% säkra vad de är för några, vad tror ni?

http://matteh.atspace.com/

Mvh
Matte

Hmmm.... Samma bilder som i ditt tidigare inlägg, men dom bilder jag ser visar två lövsångare, en bläsand (hona/hane eklips), en hona brunand samt en juvenil blåmes.

Fridens
Oscar
 
Hej. Någon som kan identifiera denna fågel ?
//Jörgen
 

Bilagor

  • 2007_05_23-0013 kopia.jpg
    2007_05_23-0013 kopia.jpg
    86.3 KB · Visningar: 961
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.