oskila
Aktiv medlem
alcedo [E.F.S] skrev:
Kanske en prinia av något slag?
Såvida inte flera prinior är ytterst lika så bör det vara en streckad prinia (Prinia gracilis )
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
alcedo [E.F.S] skrev:
Kanske en prinia av något slag?
Gille Spie skrev:
Vi sitter och undrar vad detta är för fågel. Kanske borde vi veta. Hustrun som vet mer än mig känner inte heller igen den. Satt plötsligt tillsammans med en gråsparv på hamnplan i Påskallavik. Albinovariant av något?
oskila skrev:
Jag är inte helt säker, men av vingmönstret att döma är det nog en blå kärrhökshona
oskila skrev:
Jag skulle gissa på en leucistisk bofink, men det är svårt när man inte har några säkra dräktkaraktärer att gå på
(Leucistisk för att den har svarta ögon och mörka tecken i dräkten. Hade den varit albino hade den varit helvit med röda ögon.)
oskila skrev:
Såvida inte flera prinior är ytterst lika så bör det vara en streckad prinia (Prinia gracilis )
oskila skrev:
Vid närmare eftertanke och mer blängande på referensbilder så tror jag det är en Gråsparv
MatteH skrev:
Jag sorterade lite bilder häromdagen och hittade dessa bilder som jag inte riktigt är 100% säkra vad de är för några, vad tror ni?
http://matteh.atspace.com/
Mvh
Matte
Jutta skrev:
Hej. Någon som kan identifiera denna fågel ?
//Jörgen
oskila skrev:
Jag tycker det ser mer ut som en rosenfink. För tjock näbb för grönsiska?