Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
ThomasC
Aktiv medlem
holmbo skrev:
En stare är det.
//Lars
..dessutom en hanne..
Mankan-B
Aktiv medlem
hej alla, Såg en rovfågel idag som jag inte kunde artbestämma på plats, tog en bild på den. Inte den bästa men kanske nån vänlig själ kan se vad det är för en. Den flög över betesmark. Det finns även vass och vatten där. Fotograferad utanför Norrköping.
//Mankan
//Mankan
Bilagor
MatteH
Aktiv medlem
Gissa fågel?
Tjena!
Här kommer en länk till lite bilder som jag tagit, dessvärre i väldigt dålig kvalite men jag vill eg bara veta vad det är.
Jag gissar på att den sista bilden är en Buskssvätta, sen är det nog nån Svarthätta med kanske, ev en trädgård/törn sångare...
Pipisarna hittar ni här:
http://matteh.atspace.com/
/Matte
Tjena!
Här kommer en länk till lite bilder som jag tagit, dessvärre i väldigt dålig kvalite men jag vill eg bara veta vad det är.
Jag gissar på att den sista bilden är en Buskssvätta, sen är det nog nån Svarthätta med kanske, ev en trädgård/törn sångare...
Pipisarna hittar ni här:
http://matteh.atspace.com/
/Matte
Tonyeagle
Aktiv medlem
nu var det lättare
japp, nu blev det lite lättare. Ettan är ganska säkert en ärtsångare - den verkar ha aldeles för lite rödbrunt på vingarna för att vara en törnis. Den andra är en lövsångare.
Blev osäker när jag kollade mina egna bilder på arterna. Kan nog vara en törnsångare ändå?! Pass mörkt!
japp, nu blev det lite lättare. Ettan är ganska säkert en ärtsångare - den verkar ha aldeles för lite rödbrunt på vingarna för att vara en törnis. Den andra är en lövsångare.
Blev osäker när jag kollade mina egna bilder på arterna. Kan nog vara en törnsångare ändå?! Pass mörkt!
Senast ändrad:
oskila
Aktiv medlem
hmmz.
Jag tänkte skylla ryggfärgen på ljuset, men noterar också att fågeln har mörkare grått fält på kinden, vilket stämmer på ärtsångare men inte törnsångare. Tycker dock fortfarande näbben ser ljus ut, men DET kan å andra sidan bero på ljuset . Vidare saknar pippin på bilden törnsångarens ljusa ögonring. Jag ändrar mig alltså och håller med Tony om ärtsångare
Jag tänkte skylla ryggfärgen på ljuset, men noterar också att fågeln har mörkare grått fält på kinden, vilket stämmer på ärtsångare men inte törnsångare. Tycker dock fortfarande näbben ser ljus ut, men DET kan å andra sidan bero på ljuset . Vidare saknar pippin på bilden törnsångarens ljusa ögonring. Jag ändrar mig alltså och håller med Tony om ärtsångare
oskila
Aktiv medlem
Argh! Greps av tvivel efter att ha läst Tonys redigering. Körde lite bildredigering på mattes bilder och den mörkare kinden är nog bara lur. Dessutom kan man nog ana en ögonring. För det tredje ser formen på den grå "huvan" fel ut för ärtsångare. För det fjärde tycker jag mig ana vita kanter på stjärten vilket även det indikerar törnsångare.
Törnsångare säger jag!
Törnsångare säger jag!
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Kanske en prinia av något slag?meathead skrev:
Någon som vet vad detta är för fågel?
Tagen i Israel, Tel Aviv.
Gille Spie
Aktiv medlem
Gille Spie
Aktiv medlem