Annons

Fågelidentifikation

Vad kan det här vara?? trodde det var nån slags mås el liknande men är inte säker.
Men söt var den i alla fall när den gick på grusvägen framför min bil :)
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    24.3 KB · Visningar: 317
Hej igen

min kompis pilfinken som hämtade mat till sina ungar verkar vara på gång igen, min fråga blir , kan fåglarna få en omgång ungar till.
Det skreks en hel del för några veckor sedan, plötsligt blev allt tyst och min andra fråga blir, hur länge tar det för ungar att lämna boet?
Både hanen och honan finns kvar men några ungar har vi inte sett röken av.
 

Bilagor

  • _MG_5488.jpg
    _MG_5488.jpg
    42.7 KB · Visningar: 439
Någon som kan hjälpa mig med vad detta är för fågel tro?

PIC_5935.jpg
 
Finns det någon som kan se vad detta är för fågel?
Eller är det omöjligt att se...

I samma område finns bl.a Rödstjärt och Mindre Flugsnappare.
Var inne på lite grand att det möjligtvis kunde vara en hona av någon av dessa arter...
 

Bilagor

  • IMG_4059.jpg
    IMG_4059.jpg
    14.8 KB · Visningar: 383
Jag var ute och smög på en rävfamilj när jag hittade en massa fjädrar, förmodligen rester efter rävarnas middag, och jag kan inte förstå vad det är för fågel som har fått sätta livet till. Alla fjädrarna var av samma sort, 10-15 cm långa, rödbruna och väldigt "fluffiga". Det var i trakterna kring Skövde. Naturen i området är åkrar och skog. Någon som vet?
 

Bilagor

  • fjadrar.jpg
    fjadrar.jpg
    50.3 KB · Visningar: 367
Jag var ute och smög på en rävfamilj när jag hittade en massa fjädrar, förmodligen rester efter rävarnas middag, och jag kan inte förstå vad det är för fågel som har fått sätta livet till. Alla fjädrarna var av samma sort, 10-15 cm långa, rödbruna och väldigt "fluffiga". Det var i trakterna kring Skövde. Naturen i området är åkrar och skog. Någon som vet?

Gissar på en tupp
 
Två som behöver hjälp

Skulle vara tacksam för bestämning av dessa.
 

Bilagor

  • pippx2.jpg
    pippx2.jpg
    19.9 KB · Visningar: 315
Jag kom nyligen hem från Island och en fågel som gäckade oss många gånger var en liten rackare som flög runt och brummade. De få gånger vi kom tillräckligt nära för att få syn på den såg vi tydligt att det var bara när den dök som den brummade, gissningarna var många men när jag nu fått tag på en fågelbok har jag förstått att de var fel allesammans.

Fågeln var liten, mindre än en stare skulle jag säga men med en lång näbb i förhållande till huvudstorleken. De flög högt i en berg-och-dalbana där de omväxlande tog höjd och omväxlande dök med sitt brummande ljud. Vi såg den på många ställen, främst över hedar och gräsmarker.

Någon som kan ha en idé om vad det var för art?
 
Jag kom nyligen hem från Island och en fågel som gäckade oss många gånger var en liten rackare som flög runt och brummade. De få gånger vi kom tillräckligt nära för att få syn på den såg vi tydligt att det var bara när den dök som den brummade, gissningarna var många men när jag nu fått tag på en fågelbok har jag förstått att de var fel allesammans.

Fågeln var liten, mindre än en stare skulle jag säga men med en lång näbb i förhållande till huvudstorleken. De flög högt i en berg-och-dalbana där de omväxlande tog höjd och omväxlande dök med sitt brummande ljud. Vi såg den på många ställen, främst över hedar och gräsmarker.

Någon som kan ha en idé om vad det var för art?

Det var en enkelbeckasin som du såg och hörde!
Birdland
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.