yens
Aktiv medlem
någon sorts svala antar jag? men vad för någon?
Det är en ladusvala
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det en svartbent strandpipare och den undre är en svarthakad busksskvätta.
// Daniel
Vad kan det här vara?? trodde det var nån slags mås el liknande men är inte säker.
Men söt var den i alla fall när den gick på grusvägen framför min bil
En ormvråk, en ljus sådan som kallas "börringevråk"någon som vet vad detta är ?
Någon som kan hjälpa mig med vad detta är för fågel tro?
Hej!
Jag skulle säga skrattmås...
Mvh
/Micke
Jag var ute och smög på en rävfamilj när jag hittade en massa fjädrar, förmodligen rester efter rävarnas middag, och jag kan inte förstå vad det är för fågel som har fått sätta livet till. Alla fjädrarna var av samma sort, 10-15 cm långa, rödbruna och väldigt "fluffiga". Det var i trakterna kring Skövde. Naturen i området är åkrar och skog. Någon som vet?
Skulle vara tacksam för bestämning av dessa.
Jag kom nyligen hem från Island och en fågel som gäckade oss många gånger var en liten rackare som flög runt och brummade. De få gånger vi kom tillräckligt nära för att få syn på den såg vi tydligt att det var bara när den dök som den brummade, gissningarna var många men när jag nu fått tag på en fågelbok har jag förstått att de var fel allesammans.
Fågeln var liten, mindre än en stare skulle jag säga men med en lång näbb i förhållande till huvudstorleken. De flög högt i en berg-och-dalbana där de omväxlande tog höjd och omväxlande dök med sitt brummande ljud. Vi såg den på många ställen, främst över hedar och gräsmarker.
Någon som kan ha en idé om vad det var för art?
Det var en enkelbeckasin som du såg och hörde!
Birdland