Alexandersson
Aktiv medlem
Är detta ormvråk måntro?
Eller så är det en brun kärrhök
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är detta ormvråk måntro?
Eller så är det en brun kärrhök
Den första satsar jag en femma på att det är hona av svartbent strandpipare.Två jag inte kan identifiera.
Båda tagna i Spanien, den första söder om Alicante och den andra nordväst om Granada. Biätare och svalor flög överallt.
Tacksam för svar.
/FW
Skulle tro det, ja. Är inte säker, dock, men det beror ju stort på vart du har sett den.Är det en unge av enkelbeckasin?
Skulle tro det, ja. Är inte säker, dock, men det beror ju stort på vart du har sett den.
Den första satsar jag en femma på att det är hona av svartbent strandpipare.
Den andre vet jag inte, men det känns lite som buskskvätta... viken av de tre har jag dock ingen aning om... men det får proffsen säga om det ens är någon sådan...
Gröngöling och i bakgrunden taltrast.
// Daniel
Skulle nog hellr satsa på en av de oändliga formerna av brevduva. Ökensandstormsduva är ju också möjligt, men den brukar ha lite ljusare fläckar på ryggenbrunfärgad tamduva eller "ökensandstormduva"..? taget för massa år sedan på fönsterbläcket i dalarna. har inte sett att någon duva eller annan stadsfågel suttit på fönstret sedan denna.
//jonas
Då borde det nog vara en sådan.Jag har plåtat den utanför Uppsala på samma plats som jag i fjol tog bilder på några vuxna enkelbeckasiner.
/Rolf
Jag kontrar med den här bilden av hona svartbent strandpipare: (Inte min)Såg den i fågelboken men blev väldigt osäker. Svarta ben har den i alla fall. Tack för svar. /FW
Är det här en ungfågel av Sädesärla ?!?
bild 1 korp? bild två ormvråk?
Fotade denna ute i stugan kring Umeå idag. Någon som vet vad det är? Nån slags falk kanske?
Två jag inte kan identifiera.
Båda tagna i Spanien, den första söder om Alicante och den andra nordväst om Granada. Biätare och svalor flög överallt.
Tacksam för svar.
/FW