Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Hör upp, fågelkännare, här kommer en lång rad av identifierbara bilder... Jag brukar ju svara själv ibland, men sångare och vadare är för mig väldigt svårt, så behöver lite hjäp här... samtliga foton är tagna i naturreservatet Beijershamn på Öland idag.
1. Den första tror jag nog trädgådssångare, men det kanske bara är en lövsångare, eller?
2. Är det en Juvenil Grönbena? Jag såg tre sådana här, de hade samma färger.
3. Den ena är en svartsnäppa, det ser jag, de andra måste väl nästan vara Grönbenor, eller?
4. Tre stycken ur en flock på ungefär 30 stycken. Är nästan säker på Rödbena, men skulle vilja ha det bekräftat.
1. Den första tror jag nog trädgådssångare, men det kanske bara är en lövsångare, eller?
3. Den ena är en svartsnäppa, det ser jag, de andra måste väl nästan vara Grönbenor, eller?
4. Tre stycken ur en flock på ungefär 30 stycken. Är nästan säker på Rödbena, men skulle vilja ha det bekräftat.
Bilagor
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Fortsättning:
5 och 6. Den överst i bild 5 är samma individ som bild 6. Tycker att näbben verkar peka lite upppåt, som tyder lite på Gluttsnäppa.
7. Inte en susning...?
8 och 9. Två röda snäppor som jag inte kan identifiera. Två andra röda snäppor som jag såg längre bort kunde jag enkelt se att det var Spovsnäppor, men dessa kan jag inte identifiera...
5 och 6. Den överst i bild 5 är samma individ som bild 6. Tycker att näbben verkar peka lite upppåt, som tyder lite på Gluttsnäppa.
7. Inte en susning...?
8 och 9. Två röda snäppor som jag inte kan identifiera. Två andra röda snäppor som jag såg längre bort kunde jag enkelt se att det var Spovsnäppor, men dessa kan jag inte identifiera...
Bilagor
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Falk är helt rätt, satsar nog på Tornfalk. Den andre är dock ingen örn utan en vråk, närmare bestämt en ormvråk, skulle jag tro.vad är detta för några ? gissar på att bild no. 2 är en havsörn o no.1 nå typ av falk (vilken Art?) ... vill ha bekräftelse
Jonas L. Svensson
Aktiv medlem
korpkraxarn, det du misstänker är gluttsnäppor är rätt, även den närmast kameran på bild nr3 är en glutt. resten överlåtes till säkrare kännare..
//jonas
//jonas
Tonyeagle
Aktiv medlem
korpkraxarn, det du misstänker är gluttsnäppor är rätt, även den närmast kameran på bild nr3 är en glutt. resten överlåtes till säkrare kännare..
//jonas
Brushane, spovsnäppa, spóvsnäppa
Tonyeagle
Aktiv medlem
Nr 3
Brushane var altså bild nr 3
Brushane, spovsnäppa, spóvsnäppa
Birdman
Aktiv medlem
Jonas L. Svensson
Aktiv medlem
jo det ser jag, syftade på bild nr3 i första inlägget .
//jonas
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Jag tar fram min igen i hopp om att någon ska se den...Hör upp, fågelkännare, här kommer en lång rad av identifierbara bilder... Jag brukar ju svara själv ibland, men sångare och vadare är för mig väldigt svårt, så behöver lite hjäp här... samtliga foton är tagna i naturreservatet Beijershamn på Öland idag.
Birdman
Aktiv medlem
1. Skulle mkt väl kunna vara en trädgård, fast jag har lite svårt att avgöra det till 100%.
2. Grönbena
3. Två gluttsnäppor (de två ytterkantsfåglarna) och resten svartsnäppor.
4. Rödbenor
5. Gluttsnäppor
6. Gluttsnäppa
...och resten har väl Tony redan svarat på.
// Daniel
2. Grönbena
3. Två gluttsnäppor (de två ytterkantsfåglarna) och resten svartsnäppor.
4. Rödbenor
5. Gluttsnäppor
6. Gluttsnäppa
...och resten har väl Tony redan svarat på.
// Daniel
Lucky Luke
Avslutat medlemskap
Osquar
Aktiv medlem
Hej
Vad kan detta vara för något?
Näbben ser för kort ut för att vara en vadare.
En juvenil höna?
Brushane
/Oscar
Lucky Luke
Avslutat medlemskap
Osquar
Aktiv medlem
Tack för det snabba svaret Oskar
Här kommer en till:
Vad är det för helsvarta änder som är till höger om sothönan?
Brunand, honor, vilka f.ö ej är helsvarta. Ljuset och obs-vinkeln kan bedra...
/Oscar
P.S
Lägger dock in en liten reservation för vigg honor...
D.S
/Oscar
Senast ändrad:
Osquar
Aktiv medlem
Samtliga bilder tagna i vassen i Fysingen, Sigtuna. Gissar på Rörsångare, Sävsångare resp Skäggmes. Hur stämmer det ?
Stämmer bra...
/Oscar
yens
Aktiv medlem
glada
Satt och kollade igenom gamla bilder (vad gör man inte när man inte har tid att ta nya...) och hittade den här skumma gladan från förra sensommaren. Det var en massa glador överallt och alla andra var supertydliga röda glador, men den här såg väldigt skum ut. Är den röd eller kan det möjligen vara en brun? Jag såg på svalan att det setts bruna i närområdet vid tiden.
tack på förhand
Satt och kollade igenom gamla bilder (vad gör man inte när man inte har tid att ta nya...) och hittade den här skumma gladan från förra sensommaren. Det var en massa glador överallt och alla andra var supertydliga röda glador, men den här såg väldigt skum ut. Är den röd eller kan det möjligen vara en brun? Jag såg på svalan att det setts bruna i närområdet vid tiden.
tack på förhand
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
tack på förhand
Ser bra ut för BG, med en sketa-aningens reservation för hybrid RG/BG...
/Oscar