Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Två jag inte kan identifiera.

Båda tagna i Spanien, den första söder om Alicante och den andra nordväst om Granada. Biätare och svalor flög överallt.

Tacksam för svar.

/FW
 

Bilagor

  • _DSC7359.jpg
    _DSC7359.jpg
    12.7 KB · Visningar: 258
  • _DSC7295.jpg
    _DSC7295.jpg
    23.9 KB · Visningar: 261
Två jag inte kan identifiera.

Båda tagna i Spanien, den första söder om Alicante och den andra nordväst om Granada. Biätare och svalor flög överallt.

Tacksam för svar.

/FW
Den första satsar jag en femma på att det är hona av svartbent strandpipare.

Den andre vet jag inte, men det känns lite som buskskvätta... viken av de tre har jag dock ingen aning om... men det får proffsen säga om det ens är någon sådan...
 
Den första satsar jag en femma på att det är hona av svartbent strandpipare.

Den andre vet jag inte, men det känns lite som buskskvätta... viken av de tre har jag dock ingen aning om... men det får proffsen säga om det ens är någon sådan...

Såg den i fågelboken men blev väldigt osäker. Svarta ben har den i alla fall. Tack för svar. /FW
 
brunfärgad tamduva eller "ökensandstormduva"..:)? taget för massa år sedan på fönsterbläcket i dalarna. har inte sett att någon duva eller annan stadsfågel suttit på fönstret sedan denna.

//jonas
 

Bilagor

  • brunduv.JPG
    brunduv.JPG
    50.2 KB · Visningar: 227
brunfärgad tamduva eller "ökensandstormduva"..:)? taget för massa år sedan på fönsterbläcket i dalarna. har inte sett att någon duva eller annan stadsfågel suttit på fönstret sedan denna.

//jonas
Skulle nog hellr satsa på en av de oändliga formerna av brevduva. Ökensandstormsduva är ju också möjligt, men den brukar ha lite ljusare fläckar på ryggen ;)
 
bild 1 korp? bild två ormvråk?
 

Bilagor

  • IMG_4998.jpg
    IMG_4998.jpg
    10.6 KB · Visningar: 336
  • IMG_5244.jpg
    IMG_5244.jpg
    5 KB · Visningar: 328
Fotade denna ute i stugan kring Umeå idag. Någon som vet vad det är? Nån slags falk kanske?
 

Bilagor

  • dfgdfg (1 of 1).jpg
    dfgdfg (1 of 1).jpg
    17.9 KB · Visningar: 306
Två jag inte kan identifiera.

Båda tagna i Spanien, den första söder om Alicante och den andra nordväst om Granada. Biätare och svalor flög överallt.

Tacksam för svar.

/FW

Visst är det en svartbent strandpipare och den undre är en svarthakad busksskvätta.

// Daniel
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.