Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
Nån sångare antar jag. Räcker den här bilden för artbestämning? Rödbrun hätta och grå i övrigt. Verkar som skägget är lite ljusare och ryggen lite mörkare. Stockholm.
Svarthätta. Hona
lazze_gurra
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Brun eller Blå Kärrhök ?
Brun......
wfrank
Aktiv medlem
Vad kan den här blåhuvan heta? Förstår att det inte är ngt exotiskt, men vill lära mig mer om fåglarna runt mitt sommartorp. Tror att den "sjunger" fantastiskt vackert. Men den här var tyst när jag tog bilden. (har stärkt färgerna något, solen var så stark)
Bilagor
Graylingman
Aktiv medlem
Det är en bofink.
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Den här fågeln kan jag inte hitta i fågelboken. Någon som kan?
Fredrik Råholm
Avslutat medlemskap
Graylingman
Aktiv medlem
Nån som kan identifiera den här? Är det månne en sparvhök?
Hona av stenfalk
wfrank
Aktiv medlem
Det är en bofink.
Tack. Ja det kanske inte var så exotiskt
Osquar
Aktiv medlem
goran-bength
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Eftersom jag vet att det häckar så många duktiga ornitologer i den här tråden passar jag på att ställa ett par andra fågelrelaterade frågaor. Hoppas ni ursäktar.
Hur gammal måste en havsörn vara innan den får helgul näbb?
Hur gammal måste en havsörn vara innan den får helvit stjärt?
-friberg-
Aktiv medlem
Eftersom jag vet att det häckar så många duktiga ornitologer i den här tråden passar jag på att ställa ett par andra fågelrelaterade frågaor. Hoppas ni ursäktar.
inte helt hundra.. men har för mig att dom i stort sett har helgulnäbb från tredje året (kan dock finnas lite skit kvar på näbben) och helvit stjärt från fjärde-femte året..
H_W
Aktiv medlem
Kan rufspellen vara en grönfink och kan den andra vara en sävsparv?
Den första fotat idag i mellansverige. Grönfinkar fanns i närheten men varken hanen eller honan var riktigt lik denna.
Den andra fotad för tre veckor sedan i mellansverige.
Trodde först att det var en flugsnappare men såg sedan att det inte stämde. Tycker inte det stämmer med sävsparv heller :S
Den första fotat idag i mellansverige. Grönfinkar fanns i närheten men varken hanen eller honan var riktigt lik denna.
Trodde först att det var en flugsnappare men såg sedan att det inte stämde. Tycker inte det stämmer med sävsparv heller :S
Bilagor
-friberg-
Aktiv medlem
Kan rufspellen vara en grönfink och kan den andra vara en sävsparv?
Grönfink och sävsparv stämmer bra..