Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Stadan
Aktiv medlem
Snösparv och kärrsnäppaJuv snösparv?
Per
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Sävsparv??
Osquar
Aktiv medlem
Zunkan
Medlem
Sävsparv.
/Oscar
Då får man tacka "herrarna" för den informationen
Auberg
Aktiv medlem
Hm! Jag tycker grönfinken ser mer ut som en hanne grönsiska?Grönfink, gulsparv, storspov, grönsiska och slutligen en gråsiska.
// Daniel
Osquar
Aktiv medlem
Hm! Jag tycker grönfinken ser mer ut som en hanne grönsiska?
Lägger nog oxå en spänn på grönsiska...
/Oscar
Birdman
Aktiv medlem
Lägger nog oxå en spänn på grönsiska...
/Oscar
Ja,ja...det är väl en grönsiska då!!!
CLP
Avslutat medlemskap
?
Fick syn på denna pjäs seglandes längs efter trädkanten med mycket långsamma vingslag. Visst ser det ut som en korp, men med ljusa partier på vingarna och stjärt. Vingarna kändes dessutom mycket långsmalare än korpens.
Vinglade fram i bilen och försökte komma nära och hitta den i sökaren. Avbröt dock "stalkningen" när jag fick se en polisbil i backspegeln.
Vet inte om/vad pippin har i näbben heller.
Ser korpar dagligen på jobbet och detta kändes inte riktigt rätt. Möjligen om kvällssolen spelade ett spratt?
Fick syn på denna pjäs seglandes längs efter trädkanten med mycket långsamma vingslag. Visst ser det ut som en korp, men med ljusa partier på vingarna och stjärt. Vingarna kändes dessutom mycket långsmalare än korpens.
Vinglade fram i bilen och försökte komma nära och hitta den i sökaren. Avbröt dock "stalkningen" när jag fick se en polisbil i backspegeln.
Ser korpar dagligen på jobbet och detta kändes inte riktigt rätt. Möjligen om kvällssolen spelade ett spratt?
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Råka
Det ljusa du såg i fjäderdräkten är solreflexer.
/Oscar
CLP
Avslutat medlemskap
Nu ser jag sällan korp flygandes så nära och i kvällsljus, men spännvidden på vingarna kändes fel.
Var kanske ljuset som skojjades med proportionerna.
Inte Råka, förmodligen korp men något kändes fel.
Kika in Gällivare Naturskyddsförenings fina fågeltorn förresten:
http://www.gallivare.snf.se/
Var kanske ljuset som skojjades med proportionerna.
Inte Råka, förmodligen korp men något kändes fel.
Kika in Gällivare Naturskyddsförenings fina fågeltorn förresten:
http://www.gallivare.snf.se/
Senast ändrad:
Graylingman
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Notera den ljusgråa delen vid näbben. Adulta råkor är fjäderlösa vid näbbroten och därför gråa där. Korpen är korpsvart från stjärtspets till näbbspets.
Stor resp. liten pippi är ett synnerligen högst relativt begrepp, i synnerhet på bild utan referenspunkter. Jag vet t.ex att vissa trillar av stolen när dom ser en ormvråk på en stolpe på 20 meters avstånd. Dom har aldrig sett en havsörn på samma avstånd...
Fridens
Oscar
Stor resp. liten pippi är ett synnerligen högst relativt begrepp, i synnerhet på bild utan referenspunkter. Jag vet t.ex att vissa trillar av stolen när dom ser en ormvråk på en stolpe på 20 meters avstånd. Dom har aldrig sett en havsörn på samma avstånd...
Fridens
Oscar
CLP
Avslutat medlemskap
Men jag har Korpar som "arbetskompisar" och är ganska familjär vid storleken på pippifåglarna. Ingen Råka altså, men en märklig korp. ;-)
Slänger in en suddig bild med nån form av referens.
Vingspannet uppskattar jag vara en god bit över metern....
Slänger in en suddig bild med nån form av referens.
Vingspannet uppskattar jag vara en god bit över metern....
Bilagor
Senast ändrad: