Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Ingen som har nått svar på vad det är ?
Din gissning på ljungpipare kan mycket väl stämma utifrån denna bild.
/Oscar
rola
Medlem
Stämmer, slarvigt av mig!Den fågeln frågas det inte om om du läser texten ovanför bilderna..
ThomasC
Aktiv medlem
Kan det vara en ljungpipare ?
Det kom 3 st flygandes över mitt hus nu i eftermiddags.
Mvh Sverker
Mitt tips är Brushane......men inte lätt att se på den bilden...
ThomasC
Aktiv medlem
vad kan denna lilla filur vara för något?
Rygg och nacke påminner om Gråsiska...
Birdman
Aktiv medlem
Gulo sa:Behöver hjälp med namnen på dessa. Tack på förhand!
Svarthätta (hane), bofink (hona x 2) och slutligen en bofink (hane).
// Daniel
-friberg-
Aktiv medlem
Gulo sa:Behöver hjälp med namnen på dessa. Tack på förhand!
Första bilden är en svarthätta, resten är bofinkar.
Newman75
Aktiv medlem
-friberg-
Aktiv medlem
De här två hänger ihop som ler och långhalm, i en parkdamm i Malmö (Slottsparken). Är den vita någon form av albino (nästan, svarta stjärtfjädrar som synes) eller korsning tro?
inget av det.. det ser ut att vara en snögås
Newman75
Aktiv medlem
inget av det.. det ser ut att vara en snögås
Tack! Där ser man, man lär sig något nytt varje dag!
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Alexandersson
Aktiv medlem
Det är en brushane, och det är nog svårt att säga på bilden om den är juvenil. De kan se ut lite hur som helst men oranga ben, näbbens form och färg är i regel alltid samma samt att jag tycker den har speciell stjärtteckning allt som oftast. Denna art kan variera väldigt i färg.
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Tack så mycket! En brushane, det var häftigt, har alltid velat se en sådan. Är det en hona, eller? Hanen har väl plymer och liknande...?
Auberg
Aktiv medlem
Det är en hane. De kan se väldigt olika ut i häckningsdräkt men det svarta och vita på bröstet är karakteristiskt. Denna är på väg mot häckningsdräkt vad jag kan se. Halskragen ser ut att finnas men är infälld.Tack så mycket! En brushane, det var häftigt, har alltid velat se en sådan. Är det en hona, eller? Hanen har väl plymer och liknande...?
Mvh/
Ola
arne strömberg
Aktiv medlem
Hej, såg den här i dag i ett villaområde i södra Stockholm. Tog bilderna genom ett skitigt fönster med kompaktkamera.
Har inte sett nån sån förut. Den har sällskap av en bofink och grönfink i en av bilderna.
Någon som vet vad det är?
Bergfink
Mvh
Arne
arne strömberg
Aktiv medlem
Kan detta vara en Tornfalk? Den är ringmärkt, vart skickar man ringen? (kanske fel forum för frågan). Den hittades i Skellefteå.
Visst är det en tornfalk. Det är väl Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm som vill ha ringen. De har väl säkert någon hemsida kan jag tro, där du kan söka information.
Mvh
Arne