Annons

Fågelidentifikation

Ingen fågelidentifikation här inte, men undrar om det är vanligt att en ankfamilj kan bestå av 9 ungar och 3 mammor?
 

Bilagor

  • csc_0546.jpg
    csc_0546.jpg
    63 KB · Visningar: 327
Jag får det här till vitkindad gås, kan det stämma? Läser i fågelboken att den inte finns där jag tagit korten.
 

Bilagor

  • vitkindad gås 2.jpg
    vitkindad gås 2.jpg
    55.4 KB · Visningar: 320
Senast ändrad:
Då får du nog ta och säga åt gåsen på skarpen att den är på fel ställe, för vad jag kan se så är det definitivt en vitkindad...
 
Kul att höra. Det är några vitkindade gäss som häckar utanför sundsvall och har gjort så i några år vad jag vet. Riktigt trevliga fåglar, orädda men lite hemtrevligt småkacklande mest hela tiden när de ser folk i närheten.
 
Fredrik183 skrev:
Kul att höra. Det är några vitkindade gäss som häckar utanför sundsvall och har gjort så i några år vad jag vet. Riktigt trevliga fåglar, orädda men lite hemtrevligt småkacklande mest hela tiden när de ser folk i närheten.

Men jag avvaktar gärna ett proffs, dock är jag för en gångs skull tämligen säker...
 
Hittade den här, ett typiskt exemplar av den vitmagade volymfågeln, men någonting säger mig att den har ett annat namn...
 

Bilagor

  • vitmagadvolymfågel1.jpg
    vitmagadvolymfågel1.jpg
    25.8 KB · Visningar: 260
Jag igen:)

Kommer med en till som jag trodde var stare eftersom det fanns en hel flock starar runt omkring och denna var i dess närhet. Men tog ett kort och känner inte igen den.
Vänder mig som vanligt till experterna här på sidan.
 

Bilagor

  • nr 3.jpg
    nr 3.jpg
    66.3 KB · Visningar: 316
Jag tror att du har rätt i att det är en stare, dock en ung sådan skulle jag gissa.

Eller vad säger de riktigt kunniga?

// Tobbe
 
boxen skrev:
Jag tror att du har rätt i att det är en stare, dock en ung sådan skulle jag gissa.

Eller vad säger de riktigt kunniga?

// Tobbe

Hej Tobbe,
Har staren verkligen så rak näbb från pannan?
Och i min fågelbok har den gulare näbb.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.