Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Engelska/amerikanska tidningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Någon som har it-adresser till engelskspråkga tidningar för naturfoto som man kan prenumerera på? Gärna ganska tjocka tidningar med annonser bak. Om det går så skall den inte bara vara inriktad på digitalt:)

olofsilfverdal skrev:
En amerikansk tidning som jag inte kan säga att jag gillar, men som är full av annonser och reklam är "Popular Photography" (http://www.popphoto.com/).

Är väl inte en ren naturfototidning utan skriver väl om allt som säljer...

Tack så mycket med det var inte det jag var ute efter. Mer tidningar med mycket bilder, tips och sedan annonser bak.. Ungefär som i foto, men bara naturfoto.

Läste en tidning för några år sedan där det är en professionell fotograf som tar sig an amatörer under en vecka eller något. Någon som kan hjälpa mig att minnas namnet?

olofsilfverdal skrev:
Oj, det finns nog många som gör sånt. Hamnade över Ken Rockwells sida för inte så länge sedan och han gör säkert också sånt...men betalt tror jag han tar så det räcker också (kolla på http://www.kenrockwell.com/workshop.htm).

Har inte Terje några liknande kurser också?

ojoj! Förlåt.. Menar att tidningen fixar det. Anställer en fotgraf som lär upp en amatör under en viss tid. Sedan får man se resultattet före och efter och en kommentar hur amatören utvecklats.

Jag är inte personligen intresserad av det utan tycker det var roligt att läsa det.

Ok! Då fattar jag...inte så värst pigg just för tillfället =)

Jag skulle också vara intresserad av att läsa en sån artikel, så om du hittar den säg gärna till!

Här är en link till den som säljer ut olika magasin, däribland dessa fotorelaterade tidningar,,
/Niclas.

Ps, Själv så läser jag en del "outdoor photography", mycket vettigt för den som tycker om naturfotografering generellt.

http://www.press-stop.se/kiosken/

Titel
American Photo
B&W Black & White
BETTER DIGITAL PHOTOGRAPHY
BLACK & WHITE PHOTOGRAPHY
Camera Natura
COLOR FOTO
DIGITAL CAMCORDER BYER
DIGITAL CAMERA HANDBOOK
DIGITAL CAMERA WORLD
DIGITAL PHOTO
DIGITAL PHOTOGRAPHY TECHNIQUES
DIGITAL VIDEO MADE EASY
FOTO MAGAZIN
Monitor
OUTDOOR PHOTOGRAPHER
OUTDOOR PHOTOGRAPHY
PHOTO (F)
PHOTO LIFE
PHOTO TECHNIK INT.
PHOTO TECHNIQUES USA
PHOTOGRAPHY MONTHLY
Popular Photography
Practical Photography
PROFESSIONAL PHOTOGRAPER
SHUTTERBUG
WHAT CAMCORDER?
WHAT DIGITAL CAMERA
WHICH CAMERA?- DIGITAL
WHICH DIGITAL CAMERA

Niclasfoto skrev:
Här är en link till den som säljer ut olika magasin, däribland dessa fotorelaterade tidningar,,
/Niclas.

Ps, Själv så läser jag en del "outdoor photography", mycket vettigt för den som tycker om naturfotografering generellt.

http://www.press-stop.se/kiosken/

Titel
American Photo
B&W Black & White
BETTER DIGITAL PHOTOGRAPHY
BLACK & WHITE PHOTOGRAPHY
Camera Natura
COLOR FOTO
DIGITAL CAMCORDER BYER
DIGITAL CAMERA HANDBOOK
DIGITAL CAMERA WORLD
DIGITAL PHOTO
DIGITAL PHOTOGRAPHY TECHNIQUES
DIGITAL VIDEO MADE EASY
FOTO MAGAZIN
Monitor
OUTDOOR PHOTOGRAPHER
OUTDOOR PHOTOGRAPHY
PHOTO (F)
PHOTO LIFE
PHOTO TECHNIK INT.
PHOTO TECHNIQUES USA
PHOTOGRAPHY MONTHLY
Popular Photography
Practical Photography
PROFESSIONAL PHOTOGRAPER
SHUTTERBUG
WHAT CAMCORDER?
WHAT DIGITAL CAMERA
WHICH CAMERA?- DIGITAL
WHICH DIGITAL CAMERA

Tack så mycket! Någon som vet skillnaden på på OUTDOOR PHOTOGRAPHER
OUTDOOR PHOTOGRAPHY ?

Läste en tidning för några år sedan där det är en professionell fotograf som tar sig an amatörer under en vecka eller något. Någon som kan hjälpa mig att minnas namnet? [/B][/QUOTE]

Är det American Photo du menar?

/ Jim

Forslund skrev:
Tack så mycket! Någon som vet skillnaden på på OUTDOOR PHOTOGRAPHER
OUTDOOR PHOTOGRAPHY ?
Den främsta skillnaden är väl att Outdoor Photography är engelsk och Outdoor Photographer är amerikansk.

Olle

Hej!

Kolla in PracticalPhotography, Outdoorphotography, dessa tidningar är engelska och du bör kunna finna dem i pressbyrån el. liknande.

Mvh
Peder

Olle skrev:
Den främsta skillnaden är väl att Outdoor Photography är engelsk och Outdoor Photographer är amerikansk.

Olle

Helt korrekt!
Men eftersom dessa tidningar speglar intresset på demolika kontineterna så skiljer dem sig mycket åt även bildmässigt.

Själv så köpte jag precis begagnat 66 nummer av min favorit "Outdoor photographer" på tradera,com för en "billig" peng.

En stor skillnad är dem typer av bilder som publiceras, i den amerikanska så visas mycket Wildlife av stora djur och den Engelska visar då oftast fåglar och rävar etc= mindre djur...

Landskapen är i stort sett lika med filter och så:-/ på gott och ont!

En annan silnad är reklamen som först kan se lik ut men eftersom det ÄR mer Wildlife (Highlife tycker jag:) i den amerikanska så blir det mer reklam och tester på stora telelinser, eftersom jag personligen fotar mycket med tele så äär det en guldgruva av tester och bilder!!
Den Engelska är lite mer blygsam med linserna pga av att man fotar/riktar sig mer mot landskapets storslagenhet.

Mvh niclas.

Ps, sen är själva tidningen (den amerikanska) i ett lite mindre glossy papper. Den Engelska verkar nästan plastig i omslaget,, om nu spelar så stor roll :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar