Hälsan tiger still säger man. Om det gäller för digitaltidningarna i den här tråden så mår de riktigt bra. Fortfarande läser jag dem alla, men de är väldigt lika. Det är samma tips, samma metoder, samma motiv som dyker upp hela tiden. Mindre ofta än tidigare kommer det rent nonsens.
Åtminstone en av tidningarna har försvenskats en hel del, DIGITAL FOTO, som använder både Terje Hellesø, Göran Segeholm och Christel Eldrim för att leverera artiklar och goda råd. Har skrivit det förut, men som aktiv på fotosidan känns det lite som att jag "känner" dem och det gör det intressantare att läsa.
Den tidningen har ersatt den CD-skiva som medföljer de båda andra med erbjudanden inne i tidningen och länkar till nyttiga sharewares och annat. De skivor som följer med de andra tidningarna... well... inte sååå ofta jag öppnar dem, fast det är ju smart att skicka med originalfiler från testade kameror.
I nummer fem gjorde man om "Köpguiden" en avdelning som tar rejält mycket utrymme i varje nummer. Den blev snyggare men alla faktafel (som jag känner till) kvarstår, så värdet som köpguide känns lågt. Informationen finns på nätet, korrektare o mer aktuell. Ersätt den avdelningen med bilder på läsarna istället... eller bilder från läsarna... stryk det som ej önskas.
Hittills har INGEN tidning avstått från den obligatoriska blondinen, med olika hårfärg, på omslaget. Djärvast hittills är Digital Foto som pryder sitt senaste nummer med en man och en kvinna...
För dej som gillar att tävla är tidningarna extra intressanta. Alla har olika tävlingar. digitalfoto (den gemena tidningen) avslutade nyss sin porträttävling, så nu sitter jag här o väntar på en ny datorutrustning som jag inte vill ha...
DIGITAL FOTO lockar med en Ixus i första pris i sin pågående tävling, fram till 9 juni, o en sån behöver jag i sommar så jag kommer skicka ett bidrag dit med. Adressen för all information är
www.alltomdigitalfoto.se/tavling. Lycka till!
Tja... tidningarna lever o frodas. Men fortfarande har jag svårt att tro att tre ska överleva. Jag tippar på att en försvinner redan i år...
edit: tävlingsbidraget i ovan nämnda tävling är inte en bild... du behöver bara svara på en enkät...