Annons

En fototidning till!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Kors i taket

Mattias A skrev:
Så du menar att de har en kamera på omslaget för en fototidning? Det verkar ju smått konstigt.

En filmrulle kanske vore något :)
och en ny filmrulle för varje nytt nummer :D

Håller med.. citatet alltså
 
Re: Re: Re: Kors i taket

Mattias A skrev:
Så du menar att de har en kamera på omslaget för en fototidning? Det verkar ju smått konstigt.

Jag tänkte mest på den tidigare diskussionen om just detta med att ha en blondin på framsidan.. Jag menar inte att det är något eget att ha en kamera på omslaget, men man kan ju undra varför de två andra tidningarna har tagit efter Allt om DIGITALFOTOs exempel att ta bort blondinen och sätta dit en kamera istället... Varför inte fortsätta med blondinen och försöka skilja tidningarna åt nu då en tidning hade tagit ännu ett steg för att särskilja sig.. Allt om DIGITALFOTOs chefsred Peter W finns här på forumet och har uppenbarligen tagit åt sig av kritiken gällande att alltid ha en blondin på framsidan, så lustigt att de två andra tidningarna gör det ett eller två nummer senare.. Läs tidigare inlägg i forumet så kanske poletten trillar ner.. ;-)
 
Re: Re: Re: Re: Kors i taket

brommapojken skrev:
Jag tänkte mest på den tidigare diskussionen om just detta med att ha en blondin på framsidan.. Jag menar inte att det är något eget att ha en kamera på omslaget, men man kan ju undra varför de två andra tidningarna har tagit efter Allt om DIGITALFOTOs exempel att ta bort blondinen och sätta dit en kamera istället... Varför inte fortsätta med blondinen och försöka skilja tidningarna åt nu då en tidning hade tagit ännu ett steg för att särskilja sig.. Allt om DIGITALFOTOs chefsred Peter W finns här på forumet och har uppenbarligen tagit åt sig av kritiken gällande att alltid ha en blondin på framsidan, så lustigt att de två andra tidningarna gör det ett eller två nummer senare.. Läs tidigare inlägg i forumet så kanske poletten trillar ner.. ;-)

Mitt inlägg var snarare ironiskt mer än djupt analyserande huruvida fototidningarna kopierar varandras omslag. Vilket jag tror alla förstår...
 
Jag tycker DIGITALFOTO är den klart bästa av dom som finns. Peter hänger i forumet och verkar ta till sig den kritik som finns på ett bra sätt. Dom har också förmånen att få ha tillgång till Mipert, Estethia, Segeholm och Terje för olika saker. Det var en trevlig insändare nu senast som snackade om att sitta och kritisera FOTO i fikarummet och som sa att DIGITALFOTO hade en bra balans. Rätt intressant. Men med tanke på hur länge FOTO har funnits så kan man ju undra varför den inte är bättre än vad den är.

Jag tror att DIGITALFOTO på säg 5 år och med rätt mycket hårt arbete kan bli en allvarlig rival på många sätt.

- Kritik dock
Testerna av senaste kamerorna, speciellt Canons S1 IS var INTE BRA. Mycket grammatiska klavertramp. Gott om faktafel eller helt enkelt utelämnade nyckelpunkter om kameran. Testaren verkar inte direkt varken ha öppnat manualen eller ha använt en riktig kamera någon gång.

Dom olika segmenten på kameror måste särkskiljas. Annars blir det rent löjligt. D2h fick klart sämre betyg än dom senaste digitalkompakterna. Och dom går inte ens att jämföra.
 
Damocles skrev:
Peter hänger i forumet /.../
- Kritik dock
Testerna av senaste kamerorna

Jo, jag är aldrig långt borta...

Kan meddela att jag har tagit till mig av test-kritiken.
Många av testerna är inköpta från en engelsk tidning, och översatta. (Men de borde naturligtvis inte ha grammatiska fel för det, det är sant.)

Nu i höst kommer jag att dumpa engelsmännen och göra ALLT material i Sverige.
Vilket kommer att höja kvaliteten väsentligt, kan jag lova utan att darra på rösten.


/peter wiklund
chefred Allt om digitalfoto
 
Re: Re: Re: När vi nu diskuterar Digital Foto

HDFS) (KGS skrev:
Nä nu blandar du ihop DIGITAL FOTO och DigitalFoto, det är i den senare som du lyckats få in en bild bland läsarbidragen ;-)

Ja inte bara fått in, du har ett pris att vänta med posten också! Grattis!
Tamejtusan.
Kan inte ens minnas att jag deltog.
 
Allt om DIGITALFOTO har alla möjligheter att utvecklas till en intressant tidning för alla foto- och bildintresserade.

Särskilt intressant blir en tidning när fotografer i större utsträckning börjar skriva om sitt fotograferande.

Terje
(som aldrig läser tester, utan enbart om bildskapande)
 
Jag håller med. Trots att det var den som var absolut dråpligast i början så har den blivit min favorit nu... den o digitalfoto får hänga med ett tag till DigitalFoto är ute...

Nu ska jag läsa om fotografer som har tur *s*
 
Ja och bättre verkar den ju bli i takt med att Peter W kastar ut allt utländskt material och endast använder eget material.. Massor av folk härifrån fotosidan som är med i varje nummer. :-D Känns ju riktigt intressant och kul att läsa om vanliga, svenska fotografers tilvägagångssätt och passion för fotografering... I alla fall för en nybörjare som mig.. Jag får i alla fall ut mer av det! Det finns ju så mycket duktigt folk här på fotosidan som man blir imponerad av, så då en tidning uppmärksammar det dom gör så känns den verkligen läsvärd! :)
 
Sicken utveckling

Den som orkar gå tillbaka till starten av den här tråden o som dessutom ids leta reda på de första numren av tidningen som nämns där för att jämföra med det senaste numret kommer att häpna.

Peter Wiklund tog över o gjorde tidningen rejält seriös. På bara några nummer klättrade den från MAD-stämpel till riktigt seriös. Och den utvecklingen har fortsatt.

Dessutom är risken att blanda ihop mina fototidningar med grannens Mår och Kaffe rejält mycket mindre nu.

I dagens "blaska" läser jag att Göran Segeholm tar över chefredaktörskapet o av nån anledning oroar det mej inte alls.

När dammet har lagt sej o röken skingrats tycker jag att Allt om... är vinnaren bland digitalfototidningarna som kom i flock för ett par år sedan. Någon däremot?

Lycka till Göran! och Tack Peter!
 
Calle S skrev:
Ja, fast Mad var inget billigt skämt...
Den där "Fototidningen" skulle jag nog inte ens ha som dasspapper:)

Vet att det är oschysst att citera två år gamla inlägg, men lite kul är det. I senaste numret skriver den "inbitne nikonfotografen Calle" utförligt och väl om Canon 1Ds...

Måhända ligger tidningen på dass, men jag tror inte den riskerar att bli dasspapper ;-)
 
Namnen i Allt om Digitalfoto känns ju rätt väl igen från forumet. Det börjar bli några stycken nu. Men det är väl kanske inte så konstigt, även om det vore intressant att se upprinnelsen till att det blev så. Skulle nog tro att det började med Peter när han drog igång för att få in svenska artiklar.

Hur gick det där ordspråket. "Du ska inte gå över ån efter vatten"
 
Ja, alla på FS har snart varit med i Allt Om, snart måste det bli min tur ;-) kan ju skriva en artikel om hur man kan tjäna en slant på att råka vara redo med sin digitalkamera *s*
 
Funderar på att skriva en artikel om hur man kan spara en slant genom att inte köpa mer en varian av Digitalfoto...
 
HDFS) (KGS skrev:
Vet att det är oschysst att citera två år gamla inlägg, men lite kul är det. I senaste numret skriver den "inbitne nikonfotografen Calle" utförligt och väl om Canon 1Ds...

Måhända ligger tidningen på dass, men jag tror inte den riskerar att bli dasspapper ;-)

Jamen KG.. DET nummret var kanske av kvalitén att den passade bättre på dasset.

Precis som Calle, så kan ju tidningen ändra sig, vilket den har gjort :)
 
Jo det var väl det jag menade med mitt första inlägg för dagen... sen började jag läsa inledningen till tråden ;-)
 
Re: Sicken utveckling

HDFS) (KGS skrev:
I dagens "blaska" läser jag att Göran Segeholm tar över chefredaktörskapet o av nån anledning oroar det mej inte alls.

Det är ju skönt att det är en som inte blir oroad i alla fall. ;-)

Jag saknar Peter, men jag kan inte sticka under stol med att det är väldigt roligt att ta över också. Och att ha Magnus Fröderberg på redaktionen skadar verkligen inte heller.

Hursomhelst, tack för uppmuntran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.