ANNONS
Annons

En fototidning till!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med Galaxens president om detta...

(säger Hans och puffar upp tråden på förstaplatsen igen...)
 
O upp igen... borde vi inte vara glada för att det inte kommer ännu fler magasin med samma namn? Tycker det är rätt förvirrande som det är redan nu jag... *s*
 
Galaxens President skrev:
Kan ingen byta namn på den här tråden? Jag tror att det kommit en ny fototidning varje gång den puttas upp bland de senaste foruminläggen på framsidan av fotosidan, och jag blir lika besviken varje gång det bara är Digital foto det handlar om ;oD.

mvh
En något skämtsam Richard

Så digitalfoto är inte foto??
 
modellbilder.se skrev:
Så digitalfoto är inte foto??
Ehh?
Varje gång tråden åker upp ger den sken av att det kommit "En fototidning till" men varje gång handlar det om en tidning som heter "digital foto" någonstans i namnet med någon variation av versaler och gemena, alltså inte ytterligare "En fototidning till" för varje gång tråden hoppar upp.
/Richard
(Säg till om du är intreserad av att köpa tillbaka Lubitellen jag köpte av dig, jag har gått vidare till en ny före detta Sovjetrepublik nu och det lär finnas digitalbakstycken till min kiev :OD.)
 
Senast ändrad:
Lubitellen eller det digitala bakstycket?

Lubitellen vill du inte ha (jag har knäckt backeliten på alltför många ställen och reparerat med superlim och slutaren hänger sig numera varannan exponering, min Kiev går som en klocka i jämförelse) men ge mig ett bud (du står för portot) :OD

och bakstycket kostar 4711 gånger mer än en Kiev misstänker jag.
 
Senast ändrad:
Kors i taket

DIGITALFOTO blev först med att INTE ha en blondin på omslaget med senaste numret... helt säkra är de inte för en liten tös har man garderat med men den bilden är så liten att t o m en ananas är större!

Och tänk, trots avsaknaden av omslagsblondin är det nog ett av de bättre numren av digitalfototidningar jag läst. Här finns många matnyttiga tips, Ljusskolan del 2 om att använda ljus av olika slag, hur man nyttjar ett gråkort, en artikel om undervattensfoto, som verkar mycket aktuell, speciellt i delar av Småland... och som vanligt en bunt kameratester. Bl a MK II som får betyg "Bra Köp"...

Terje skriver om blommor och "Kungen av Kitsch" presenteras i en välillustrerad artikel... Än en gång känns det som att DIGITALFOTO är den tidning som mest börjar kännas som en "riktig" fototidning och då var det kanske den som lockade till mest skratt i början (kolla början av den här tråden för lite citat). Där ser man.

Okej då, Allt om DIGITALFOTO, utifall nån ska ut o handla, så ni inte råkar komma hem med DigitalFoto eller digitalfoto istället...

Läsarna får dessutom erbjudanden om PhotoShop böcker till bra priser, ja ännu bättre priser än när jag beställde min bok som jag ännu inte fått... hmmm... 180:- för Photoshop för Digitalfotografer t ex

/kg som nu ska läsa om gråkortets betydelse
 
Re: Kors i taket

HDFS) (KGS skrev:
DIGITALFOTO blev först med att INTE ha en blondin på omslaget med senaste numret...osv

/kg som nu ska läsa om gråkortets betydelse

Hahaha, har ni sett nya numret av "Digital Foto"?

Dom har nu tagit efter Allt om DIGITALFOTO och har inte längre en blondin på framsidan, utan en kamera... Varför kan man inte komma med något eget?
 
vilket nummer är det? kan jag ha missat nåt? iofs är det DigitalFoto som jag ska sluta köpa men jag trodde att jag hade nåt nummer kvar på min prenumeration...

digitalfoto gick ett steg längre, de har satt en kille på omslaget. Det är djärvt!
 
Re: När vi nu diskuterar Digital Foto

JalleS skrev:
Så grattis till din bild som du fick publicerad i nummer 7

--jalle
Tack.

Hmmm, menar du bilden till artikeln om gråkort?
Jag skriver ju i varje nummer sedan i våras så jag väljer själv om jag vill publicera mina bilder eller inte :)
 
jo men visst... fast nog är det lustigt, de här tidningarna följer varandra med samma precision som bensinbolagen sätter priser. Nu har alla tre presenterat ett nummer utan kvinnlig fägring på omslaget. Undrar hur det slår på försäljningen...

Omslagskameran på DigitalFoto ser rätt cool ut tycker jag. Mest impad i senaste skörden blev jag nog av att digitalfoto lyckats få med både Dimage Z3 och Canon 20D i en tryckt tidning. Det var de först med, inte ens de utomländska magasinen på centralstationen har skyltat med den kameran före.

Dags att bryta plasten! Om inte det här numret av Digital Foto är extremt spännande så ere sista numret jag prenumererar på åtminstone...
 
Re: Re: Kors i taket

brommapojken skrev:
Hahaha, har ni sett nya numret av "Digital Foto"?

Dom har nu tagit efter Allt om DIGITALFOTO och har inte längre en blondin på framsidan, utan en kamera... Varför kan man inte komma med något eget?

Så du menar att de har en kamera på omslaget för en fototidning? Det verkar ju smått konstigt.
 
Re: Re: När vi nu diskuterar Digital Foto

mipert skrev:
Tack.

Hmmm, menar du bilden till artikeln om gråkort?
Jag skriver ju i varje nummer sedan i våras så jag väljer själv om jag vill publicera mina bilder eller inte :)

Nä nu blandar du ihop DIGITAL FOTO och DigitalFoto, det är i den senare som du lyckats få in en bild bland läsarbidragen ;-)

Ja inte bara fått in, du har ett pris att vänta med posten också! Grattis!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.