nikon4ever
Aktiv medlem
Här finns en begagnad, vet inte om priset är rätt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag sålde min D500 efter ett halvår, kom inte överens med bruset då jag redan var van med FX-sensor från D600. Men i bra ljus är D500 en kanonkamera.
Det beror ganska mycket på vilken teknik man använder, som i sin tur beror på tycke och smak.Är seriebildtagning (spray and pray) viktigt vid fågelfoto?
Det beror ganska mycket på vilken teknik man använder, som i sin tur beror på tycke och smak.
"Pray" tror jag dock inte fungerar så bra.
En flygande fågel flaxar ofta rätt snabbt med vingarna, så det ska till en sjusärdeles bra hantering av kameran för att fånga fågeln i det ögonblick vingarna ser bra ut (eller en jäkla tur). Med seriebildstagning får man en serie ut vilken man kan välja den bästa bilden.
Det finns väl ingen skarp gräns.Mao filmar man med 25 fps eller mer så har man ännu fler bilder att välja mellan. Då är det väl inte längre stillbildsfotografering det handlar om?
Tack! Jag tror jag ska satsa på en ny från butik, men jag uppskattar såklart tipset!Här finns en begagnad, vet inte om priset är rätt.