Hela den diskussionen är intressant, för och emot högre utbildningar, solnedgångar eller ej, förgrunden är viktig, kameravalet inte så viktigt.
Återkommer till min grundtanke, jag anser att en drönarbild kan (skriver kan) vara ett komplement till den sedvanliga stativ-system/mobilkamera-situationen.
Iom en drönare idag är så lätt att ta med så finns det egentligen inget hinder att använda en sådan. Men det krävs naturligtvis en attitydförändring att börja med en sån. "Det räcker ju gott med det som jag har nu" är ett vanligt svar jag fått.
Idag är drönare relativt ovanliga, om ett par år gissar jag på en större förändring, nya drönartyper blir ännu mindre, ännu bättre, ännu billigare. När ska man egentligen hoppa på ett tåg? Idag som pionjär eller vänta tre fyra år? Välj själv.
Ska bli intressant att följa utvecklingen inom systemkamera-tillverkningen, det finns vissa farhågor att utbudet kommer att minska mot att allt fler väljer en bra mobil istället.
Fotografering är ju en livsstil för de flesta. Man lever för sina bilder, vill alltid förkovra och utbilda sig själv till att bli en ännu bättre fotograf, oavsett det gäller landskap, porträtt, gatufoto eller dokumentärt.