Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En dag i sverige.

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har koll på vad som händer med de bilder som INTE kommer med i boken? Finns det möjlighet att få de återsända?
 
Alla bilder lagras på riksarkivet. Om du skickar dia kanske du de skannar dem så att du kan få tillbaka dem, men det får du kolla.
 
Sänder dia till projektet..men bilderna är väl egentligen inte så viktiga för mig att de inte kan undvaras. Var bara nyfiken på om de slängs, sparas eller möjligen skickas tillbaka om man så önskar.

Nu vet jag! :=)
 
Dia-bilderna kommer returneras

Dia-bilderna kommer returneras, men det tar minst ett par veckor.Hur det är med papperskopior och utskrifter låter jag vara osagt men troligen returneras dom inte eftersom det inte handlar om en orginalbild.
 
I anmälan till EDIS fick man besvara frågan om man ville skänka inskickade bilder till arkivet eller om de skulle returneras till fotografen.

Diabilder och papperskopior (tror jag) returneras om fotografen har begärt det. Digitala bilder returneras inte.
 
Nån som fått svar än?

Nån som fått besked om de kommit med än? Eller som vet när dessa besked förväntas ges ut?
 
Re: Nån som fått svar än?

erik skrev:
Nån som fått besked om de kommit med än? Eller som vet när dessa besked förväntas ges ut?

Det här står på hemsidan:

"De Fotografer vars bilder väljs ut av Juryn kommer att meddelas av Förlaget senast den 3 september 2003."
 
Bra idé. Lämnas det här albumet 'öppet för omröstning' redan från början, så man kan se alla bilder, inte bara sina egna 2?
 
Ahh.. smart. Jag kom inte ihåg om det gick att Bidra under den statusen. Men jag kollar pronto!
 
Sådär. Satt till Bidrag och röstning. Dock är röstningen satt till 0, eftersom vi INTE kommer att tävla.
 
Vore kul om dom som börjar höra nåt från EDIS angående bilder kunde skriva här så man har ett hum om när man ska sluta vänta :eek:)
 
redrosie skrev:
Vore kul om dom som börjar höra nåt från EDIS angående bilder kunde skriva här så man har ett hum om när man ska sluta vänta :eek:)


citerar daniel selander som skrev bara några få inlägg ovanför:

"De Fotografer vars bilder väljs ut av Juryn kommer att meddelas av Förlaget senast den 3 september 2003."
 
Boken måste man väl ha ett ex av när den kommer. Men jag är lika förväntansfull över utställningen. När kommer den? Är det någon som vet något? Edis-hemsidan säger inte mycket i ämnet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.