Annons

En dag i sverige.

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Jag kan inte få upp bilderna i någon Portfolio...

Wolfgang skrev:
...inte ens i min egen. Endast röda X i bildfälten.

Förresten, varifrån får man sitt ID-nummer som krävs i insändningsblanketten. Utan numret kan jag inte ens skriva ut den sidan.

Är någon som vet?
När du loggar in på endagisverige så kommer ett litet popup fönster upp med ditt idnummer.
 
Tack Hasse....

....men när jag logga in så försvinner "blanketten" och loggar jag in innan jag tar blanketten då kommer jag till en annan sida, där den inte finns möjlighet att ta upp den.
Pinsamt, men sant.
 
Tack ändå, Patrik

Det hjälpte som sagt inte med att ta bort cookies.
Det är helt enkelt så, när jag ta upp blanketten och loggar in, då försvinner blanketten.
 
Man ska ju fylla i mallen för sig och märka bilderna med endast namn och adress. Det måste ju bli en väldig röra när de ska hitta rätt beskrivning till rätt bild? Eller - ska man paketera vare bild för sig, klistrat bakpå kopian eller runt om diat...eller...? Hur gör ni andra?
 
Nu funkar portfolion igen!

http://www.froderberg.fotosidan.se

Wolfgang: Angående ditt inlägg om CD-skivornas hållbarhet, så är det troligen så att redaktionen lägger över alla bilder i en och samma databas för att kunna söka och hantera bilderna. De säkerställer säkert sedan arkiveringen.
 
Eva - skulle man inte märka bilderna med sitt startnummer åxå - det har jag gjort. Men nu hittar jag inte just den instuktionen. - Lycka till föresten/jane
 
Verkligen fina bilder, Magnus. Alla tio håller hög klass. Svetsaren och Stureplansbilderna sätter jag nog högst.
 
Det var inte lätt

Det var inte lätt att komma igång det jag funderat på tidigare föll på att jag var tvungen att jobba till kl 19,00 istället för 17,00, men vad gör man? Improviserar.
Titta gärna in på sidan http://www.farbrorgrahn.dk/
tryck på "Nya bilder" så kommer dom fram..
 
jax skrev:
Eva - skulle man inte märka bilderna med sitt startnummer åxå - det har jag gjort. Men nu hittar jag inte just den instuktionen. - Lycka till föresten/jane

Tack Jane och lycka till för dig också.
I leveransreglerna står det bara

"Märk alla inskickade bilder, bildtexter och CD-skivor med namn och adress."

är inte riktigt nöjd med det så jag ska leta vidare.
MVH Eva
 
inlämning av edis-bilder

på edis hemsida kan man läsa:

Vi kommer att behöva utförliga bildtexter och uppgifter om din bild/dina bilder. I god tid före dagen D, den 3 juni, kommer vi att sända dig ett bildtextformulär som vi vill att du ska fylla i. Vi vill också att du skriver in uppgifterna i Photoshops dokumentinfo om du sänder in digital/digitala bilder.

-----

Bildtextformulär? Jag måste ha missat det?! Vilket menar dom? Har dom sänt det via mail och jag har raderat det utan att ha läst mailet noga?
Jag är nollställd ang. det där bildtextformuläret...

För det är väl inte samma som dom där man fyller i för varje bild man skickar in som man kan få upp från deras hemsida...? Eller?

Sen det där med PS dokumentinfo, ska man skriva in "allt" där? Namn, adress, id-nr, telenr, all info som man skriver in på formulären, alltså beskrivning av bild, klockslag, plats, osv...?
Och sparar man som vanligt efter att man skrivit info på bilden? Hur ser man att det blev något sen när man öppnar bilden igen?

Hjälp!
 
Senast ändrad:
Re: inlämning av edis-bilder

annelito skrev:
För det är väl inte samma som dom där man fyller i för varje bild man skickar in som man kan få upp från deras hemsida...? Eller?

Sen det där med PS dokumentinfo, ska man skriva in "allt" där? Namn, adress, id-nr, telenr, all info som man skriver in på formulären, alltså beskrivning av bild, klockslag, plats, osv...?
Och sparar man som vanligt efter att man skrivit info på bilden? Hur ser man att det blev något sen när man öppnar bilden igen?

Hjälp!


Det är formuläret på hemsidan. I mailet vi fick var en länk dit. Jag har märkt mina bilder, dia, med id-nummer och namn + en siffra som hänvisar till rätt bildtextformulär, ett för varje bild.

PS dokumentinfo hr jag aldrig använt men det är väl bara att prova att fylla i 'File info', spara och ladda in på nytt och se om det står nåt där.

Generellt är det väl bättre att lämna för mycket info än för lite.

/ Hasse
 
Tillstånd?

Jag fick ett beställningsjobb på förmiddagen den 3 juni, alltså sprack mina planer om motiv just denna dag :eek:(

Däremot så blev jag nöjd med vissa bilder som togs på morgonen, det var på en verkstad där båtar ocj bilar reparerades. Måste jag ha människornas tillstånd som syns på bilderna om jag ska skicka in dessa bilder?

När var sista dagen för inskicket?
 
Tack för hjälpen!!!

...på ena bilden ser man hela registreringsnummret på en bil samt en båt. Kan jag skicka in denna bild, eller måste jag ha ägarens godkännande?
 
Skicka på bara, finns absolut inga problem med det. Det är ju verkligeheten som ska skildras och de är ute i verkligheten. Så länge du är på allmän plats och inte plåtar något militärt är allt OK. Det är användningen som är mer reglerad, men i detta fall är det inte några problem med motiven. Ansvaret för användningen har redaktionen, inte du.

I och med att detta är en journalistisk produkt gäller inte PUL.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.