Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dynax 7D som inte vill ta bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
fungerar det att knäppa bild med manuell fokus?
Prova annars med prioritet utlösning, då ska den ta bild utan att det är fokus.
Använder ofta den funktionen när jag fotar macro.
 
diablo 3 skrev:
fungerar det att knäppa bild med manuell fokus?
Prova annars med prioritet utlösning, då ska den ta bild utan att det är fokus.
Använder ofta den funktionen när jag fotar macro.

Testat med båda, ingenting.

Är det inte så att avtryckspärren är på det var så på min när jag fick min D7D

Jo så var det men det hjälper inte att stänga av den.


Jag ska ringa Zieger idag och höra vad dom tror och så har jag kontaktat säljaren.
Förhoppningsvis är säljaren samarbetsvillig och ger mig pengarna tillbaka och isåfall ska jag beställa ett nytt Maxxum 7D hus från USA (Då komer jag tom. tjäna pengar på det hela, betalade 7500 för huset nu och kan få det hitskickat från USA för mindre än 6000).
 
Senast ändrad:
håller med, det låter som AS har pajat, skicka
tillbaka den om det går, det ska inte vara på det
viset...
 
Jag slog säljaren en pling och ska skicka tebax grejjorna nu.
Kan köpa en ny från USA för ~6000 inkl. frakt.

Vet nån om en USA tillverkad modell har garanti i Europa?
 
pihop skrev:
Jag slog säljaren en pling och ska skicka tebax grejjorna nu.
Kan köpa en ny från USA för ~6000 inkl. frakt.

Vet nån om en USA tillverkad modell har garanti i Europa?
Tänk på att du kan få betala tull och moms på de 6000kr, eller har du räknat med det?
Vet inte riktigt hur mycket man får betala i tull, men med momsen så blir det ju 7500 spänn, och det är dyrt för en 7D idag, bättre att köpa en från tyskland.
 
Anddje skrev:
Tänk på att du kan få betala tull och moms på de 6000kr, eller har du räknat med det?
Vet inte riktigt hur mycket man får betala i tull, men med momsen så blir det ju 7500 spänn, och det är dyrt för en 7D idag, bättre att köpa en från tyskland.

Du får gärna ge en länk =)
 
Vad bör jag ge för en ny Dynax 7D?

Och vad bör jag ge för en begagnad som har tagit 2000 bilder och som köptes i februari 2006?
 
Jag gav 5900:- i affär för demo-kamera, iofs en del använd men inga skavanker och inkl full garanti.
Mer än så skulle jag nog inte betala i dagsläget för ett 7D-hus.
 
Om du tänkt dig ha den i några år så är det ett klipp! Prisfallen är ju som dom är men dom är ju inget större problem om man inte är en sådan som tvingat måste byta ofta så 6000 för denna med en 50/1,7 låter klart lugnt...

//Larsa
 
Douglas Johnsson skrev:
Bara en liten fråga....
Vad är det? Nån sån har jag veterligen inte på min.

Jo i menyn finns den
Menu->gå till fliken med kugghjulet -> gå till 3an under den där högst upp finns den

Hoppas jag förklarade så du förstod
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.