Bengf
Aktiv medlem
Jag mins inte var men Martin Agfors skrev för bara några dagar sedan om dom Spegelfrias framfart vilket var väl sammanfattat, i princip att dom kommit ganska så långt. synd att jag inte kan länka till just den. För den hör ihop med Sonys försök med A900-A850- A900 med en mycket fin OVF, ett vertikalgrepp som vid den tiden var bland dom bästa. A900 sålde inte så bra, kanonsvårt att bryta sig in på C/N marknad ( ni vet alla objektiv/tillbehör-Pro-service osv. ) Sony insåg väl det omöjliga och provade SLT, A77, A99 med EVF.
Ingen jättehit det eller tydligen, så då kom A7R den lilla kameran med småbilds sensor, Sony kännde sig väl tvunga att försöka erbjuda något annat och på den vägen är det. Det gick inte med A900 eller SLT-A99- fast visst gillades dom av flera, Nikon tycker jag dock fick till det allra mest med deras D810, det är en välbyggd rackare. D750 blev också mycket populär.
Ingen jättehit det eller tydligen, så då kom A7R den lilla kameran med småbilds sensor, Sony kännde sig väl tvunga att försöka erbjuda något annat och på den vägen är det. Det gick inte med A900 eller SLT-A99- fast visst gillades dom av flera, Nikon tycker jag dock fick till det allra mest med deras D810, det är en välbyggd rackare. D750 blev också mycket populär.