Att sänka gränsen till tex en tjugofemtedel av dagens är knappast en realistisk lösning av två skäl. Det första är alla som betalat medlemsavgift under premissen att de får den uppladdningsfrekvens som är angiven. Visst kan fotosidan ändra regler och villkor om så skulle vara nödvändigt, men bara för att sajten vuxit till sådan storlek att en grupp medlemmar tycker det blir för mycket bilder? Tveksamt och skulle väcka mer ont blod bland de som betalar än de som tycker att det finns för mycket bilder i dagsläget.
För det andra skulle det kraftigt försämra användbarheten i återkopplingssyfte. Tänk att du plåtar några olika bilder av samma motiv vid en session. Du vill diskutera dessa och fråga vilken bildide som funkar bäst. Att då säga "här är den första, om fem dygn kommer nästa, säg till vilken som funkar bäst" är knappast görbart.
Sen förstår jag inte riktigt "drunknar i mängden". Vems bilder är du ute efter? Är det dina egna bilder som inte får utrymme eller är du mer intresserad av att se alla andras nya bilder? Det första kan bemötas genom att folk som är intresserade av att nå ut väljer rätt forum för detta, poolerna är ett sådant sätt. Det andra kan bara fås bukt med genom att strypa totala uppladdningen (vilket jag förklarar nedan varför jag tycker är orealistiskt) eller inte acceptera fler medlemmar (tror fotosidans reaktion tycker detta är minst lika orealistiskt).
Själv brukar jag tycka det är kul att titta på allas nya bilder, även om jag inte gör det på fotosidan, och har man det nöjet får man leva med att se en mängd bilder på katter, fulla människor, klicheartade nakenbilder, insektsmakro, mm innan man hittar de guldkorn man tycker om. Låt "Alla nya bilder" och "Bilder senaste dygnet" vara kvar men gör dem mindre prominenta. Låt gemene man få klicka sig fram en bit för att nå dem och lyft poolerna om man anser att för många bilder är ett problem.
Att begränsa folk att lägga till saker i album är nog mindre lämpligt. Anledningen till att det är så många bilder som kommer till fotosidan är för att det är så många medlemmar. Att försöka minska det totala inflödet utan att begränsa antalet medlemmar är ogörbart. För då skulle vi exempelvis bara få ladda upp en bild per femtio dagar när medlemsantalet tiofaldigats, för att kunna ha lika stor mängd nya bilder att bläddra bland.
Personligen tror jag att för restriktiva uppladdningsgränser skrämmer bort de som verkligen vill och är seriösa och lämnar kvar de som inte bryr sig ändå. Mängden intressanta bilder skulle nog minska procentuellt sett. Men det är bara min gissning.
(Jag hoppas jag inte låter gnällig eller hård, det är absolut inte avsikten. Jag förstår att man anser detta är ett problem, själv brukar jag sucka när jag ser att det kommit in 500+ bilder på den sida jag brukar surfa på, men det är jag som valt att titta på alla nya bilder på den. Jag skulle kunnat låta bli och begränsa mig till någon delmängd av dessa genom att välja annat forum, men jag tycker samtidigt det är kul med alla de olika bilder som förekommer, så jag får stå mitt kast. Det jag vill försöka komma underfund med är bara huruvida en så drastisk ändring av villkoren skulle ge någon större positiv långvarig effekt, eller om det skulle kräva att man hela tiden ändrade villkoren för att möta den växande sajten.)