vox2000
Aktiv medlem
johan.morck skrev:
Har nu läst ännu några erfarenheter av de som testat kameran och sett presentationerna, följt med på K&Bs chatt med Nikon, läst K&Bs erfarenheter samt lite mer på det. Två reflektioner gör jag. Det ena är att det förståss talar sig varmt om den och att brusnivåerna sägs vara riktigt bra, bäst av alla Nikons DX-kameror verkar det som. För det andra, att ingen kan egentligen säga någonting om den slutliga bildkvaliten. Enligt NikonLasse kanske vi får se riktig bilder får slutprodukten någon gång i Oktober. Nåväl, de lyckas ju uppenbarligen skruva upp förväntningarna. Ordentligt! Snacka om risker för besvikelse ;-) Hoppas Nikon kalkylerat med det när det själva skruvar upp förväntningarna.
Allt handlar ju dock inte brus, har inga problem med det idag och kommer säkert inte ha det med D300 heller. Totalt sett verkar D300 vara en riktigt bra kamera, långt ifrån så spännande storebror D3 men samtigt till en helt annan prislapp.
Även om förväntningarna blir uppskruvade blir det nog ett lyft för många. Jag vet att jag kommer få det iaf! Även om brus är en anledning till att jag uppgraderar min Bruslåda (D70), så är även byggkvalitet en desto viktigare. Om byggkvaliteten är on par med D200ans eller bättre så blir jag en glad man. Mycket glad. Sen "behöver" jag ju många funktioner som kommer i D300an, så klart. LiveView! Oumbärligt! Förstår inte hur jag klarat mig innan!