Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto!

Produkter
(logga in för att koppla)
På tal om snickers.
Beställde en rulle tejp och ett dörr objektivlock igår. Fick en snickers och en "snickers heat pack". Ni vet en sån där handvärmare som man laddar igen genom att koka den.
Visst. Gratisreklam från snickers, men många företag hade nog delat ut dem till personalen istället.
 
Skulle köpa min första systemkamera en Nikon D90 o kollade självklart runt. Gick in till Expert butik o frågade om offert inkl 18-200 Vr objektivet. Enl försäljaren var detta objektiv slut hos dem o Nikon slutat tillverka det !?!. Ringde till Nikon som bestämt dementerade detta utan "ett av våra bäst säljande objektiv". Ringde åter till Expert o försäljaren i fråga som inte kunde förklara detta. Bestämde mig för att be o likande offert från Expert internet butik. Samma svar att de inte hadse objektivet pga sluttillverkning!?! Skrev till Cyberphoto som erbjöd ett bra pris på grejorna OCH de hade det "sluttillverkade" objektivet. Beställde på tisadegen o lekte med kameran på fredagen! Mkt snabb service o bemötande! Kan bara lovorda dem! Kommer i fortsättningen ALLTID att handla från dem!

PS. Fick efter ca 2 v. en slut offert från Expert Internetbutiken att de inte kunde ge mig ett bättre pris....gjorde dock inget då jag redan satt med min kamera o åt en Mars DS.
 
Instämmer att CyberPhoto är mycket bra - har alltid funkat bra när jag handlat där och personalen är väldigt trevlig.

Kul med choklad i paketet varje gång, gott att mumsa på medan man packar upp sina nya leksaker =)

Kommer klart fortsätta att handla där!
 
Skulle köpa min första systemkamera en Nikon D90 o kollade självklart runt. Gick in till Expert butik o frågade om offert inkl 18-200 Vr objektivet. Enl försäljaren var detta objektiv slut hos dem o Nikon slutat tillverka det !?!. Ringde till Nikon som bestämt dementerade detta utan "ett av våra bäst säljande objektiv". Ringde åter till Expert o försäljaren i fråga som inte kunde förklara detta. Bestämde mig för att be o likande offert från Expert internet butik. Samma svar att de inte hadse objektivet pga sluttillverkning!?! Skrev till Cyberphoto som erbjöd ett bra pris på grejorna OCH de hade det "sluttillverkade" objektivet. Beställde på tisadegen o lekte med kameran på fredagen! Mkt snabb service o bemötande! Kan bara lovorda dem! Kommer i fortsättningen ALLTID att handla från dem!

PS. Fick efter ca 2 v. en slut offert från Expert Internetbutiken att de inte kunde ge mig ett bättre pris....gjorde dock inget då jag redan satt med min kamera o åt en Mars DS.

Haha, ja, expert suger, vad jag har upplevt i alla fall. En gång sa en säljare till mig att han hade limmat fast en fiskelina på kamerakroppen som han knytit fast objektivlocket på, för att inte tappa bort det. Sen sa han att han hade massor med objektiv, och när jag frågade hur många lock han hade limmat fast på kameran så erkände han tillsist att han ljög...

Sorgligt.

"Vi är vad vi heter..."
 
Kan ingen av alla som så gärna gnäller om allt här på FS skriva NÅGOT negativt om Cyberfoto så ska jag försöka göra det.

Jag har aldrig fått en leverans dagen efter, utan efter två dagar.
Om man tittar på kolli-ID så ser det ut som de lämnat in försändelsen strax före 18.00, när postbilen redan åkt för dagen.

Förvisso ingen big deal, men ibland har man brådis.
Och det har man redan glömt när man smaskar i sig chokladen ;)
 
Jag har aldrig fått en leverans dagen efter, utan efter två dagar.
Om man tittar på kolli-ID så ser det ut som de lämnat in försändelsen strax före 18.00, när postbilen redan åkt för dagen.

Det hör garanterat inte till vanligheterna isf.

Jag har två nära kompisar som båda kör för poståkeriet. Cyberphoto är enligt dem ALLTID jättenoga med att få iväg allt med lastbilen.
Dom är för övrigt även mycket trevliga mot postpersonalen, vilket inte gäller alla företag.
 
Det hör garanterat inte till vanligheterna isf.

Jag har två nära kompisar som båda kör för poståkeriet. Cyberphoto är enligt dem ALLTID jättenoga med att få iväg allt med lastbilen.
Dom är för övrigt även mycket trevliga mot postpersonalen, vilket inte gäller alla företag.

Så bra då.
Antagligen så har inte posten registrerat Kolli-id förrän man fått iväg dagens försändelser.
Så då återstår bara teorin att Umeå ligger långt bort.

Alla lastbilschaffisar är inte trevliga mot företagen heller, men det lämnar vi där hän.
 
Så bra då.
Antagligen så har inte posten registrerat Kolli-id förrän man fått iväg dagens försändelser.
Så då återstår bara teorin att Umeå ligger långt bort.

Alla lastbilschaffisar är inte trevliga mot företagen heller, men det lämnar vi där hän.

Nej det kan säkert vara så att posten inte hinner få iväg allt med långkörarna. Är det väldigt många försändelser kan det säkert vara så att allt inte får plats heller.

Det är helt rätt det du säger. Finns en hel del otrevliga chaufförer.
 
Skapligt impad över att tongångarna är så enhälligt positiva.. :)

Jag är också nöjd med de gångerna jag handlat därifrån. Men priserna kunde ju vara lägre, så man inte blev sugen på att importera från hong kong och liknande..
 
Man får vad man betalar för, även servicemässigt.

Men det går att resonera med dem, som jag skrev tidigt i tråden. Då kan man i teorin få Sveriges lägsta priser.
 
priserna kunde ju vara lägre, blev sugen på att importera från hong kong..

Njao, när dollarn var låg kanske, men nu är det inte värt besväret för att spara några hundralappar och dessutom få problem med garantier o service osv.

Jag kollar alltid upp alternativ innan jag handlar.

Oftast ligger Cyberphoto några hundralappar över konkurrenterna men det är det fan värt när man vet att varan kommer fram och man får service som om man kände chefen!

Tack Cyberphoto, keep up the good work!

Och vad ni än gör, bli INTE som ScandinavianPhoto!
 
Det finns två företag som jag bara har goda erfarenheter av och det är Cyberphoto och Photax. Cyberphoto vinner marginellt på chokladen :D
 
Skulle även vilja lyfta fram deras testverksamhet. Hur många andra nätbutiker lägger ut testbilder de tagit med kamerorna? Det var till stor hjälp när jag skulle köpa en digitalkompakt för några år sen.
 
Yes Box!

1 St Nikon EN-EL4a
1 St Dubbel MilkyWay
Gratis Frakt

Summa 1260 kr - Billigast i Sverige (i lager). Skulle haft två men de hade bara ett, vilket naturligtvis kommer att rendera i en ny beställning. Eftersom de just nu har gratis frakt så är det ju rena bonusen. Hade de haft två batterier hemma så hade jag ju bara fått ett choklad ;)
 
Fasen vad jag blev sugen på choklad nu, kanske man måste köpa hem ett objektiv eller två. :)
 
En annan fråga dök upp i mitt huvud. Eftersom jag beställer till min firma, ska man förmånsbeskatta chokladen?

Är det någon som har koll på skattereglerna kring det, finns det ett fribelopp??
 
Förringa icke spänningsakten i att öppna lådan, svår att värdera i rediga pengar (c;
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.