Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm, ordet "igår" föll visst bort. Men jag är fortfarande lite imponerad.

Det bör du vara! :) Vilken del av Sverige bor du i? Jag har blivit så van av Cyberphotos snabbhet att jag för vana alltid går och väntar på paketet dagen efter beställning. Beställde i söndags (räkna från måndag, alltså igår), men tyvärr fick jag inget idag. Men det kommer antagligen imorgon! :) Bor i Västra Götaland så paketet har en bit att fara!

Har de kört med godisöverraskning i sommar också? Har inte beställt på några månader, så har ingen erfarenhet om leveranser i sommar, men finns det ingen risk att chokladen man fått med smält? :S :)

Norrbotten och Västerbotten har visst drabbats av förseningar enligt posten...var på nyheterna idag. Så Man får väl vänta ltie extra denna gång!

Norrbotten och Västerbotten har visst drabbats av förseningar enligt posten...var på nyheterna idag. Så Man får väl vänta ltie extra denna gång!

Hoppas verkligen inte det gäller länge, ska till Grekland i 2 veckor på fredag 06:00, så drar torsdag kväll till hufvudstaden. Hoppas det kommer innan det bara!! Beställde minneskort+ryggsäck som skulle gå som handbagage :) hoppashoppashoppas..

Hoppas verkligen inte det gäller länge, ska till Grekland i 2 veckor på fredag 06:00, så drar torsdag kväll till hufvudstaden. Hoppas det kommer innan det bara!! Beställde minneskort+ryggsäck som skulle gå som handbagage :) hoppashoppashoppas..

Det var tydligen 1 dags försening så det lär inte vara problem...

Det var tydligen 1 dags försening så det lär inte vara problem...

Vilket de på Cyber instämde i, skickade ett mail förut och fick till svar (väldigt snabbt också):

"Hej André!

Vi har bara hört att det var fredagens post som eventuellt kan bli försenad. Vi skickade ditt paket igår, och paketet är sorterat igår kväll 17.30 här i Umeå. Jag hoppas verkligen att det kommer fram i tid. Jag skall hålla lite koll på ditt paket i morgon och se om jag får mer sorteringsinformation. Men normalt tar det bara två dagar till dig, så det BÖR vara framme på onsdag, senast torsdag.

Med vänliga hälsningar

Johanna Vilhelmson
Inköpare"

Med andra ord kan jag pusta ut, troligtvis får jag grejjerna innan torsdag :) Återigen mycket nöjd över deras service!

Vilket de på Cyber instämde i, skickade ett mail förut och fick till svar (väldigt snabbt också):

"Hej André!

Vi har bara hört att det var fredagens post som eventuellt kan bli försenad. Vi skickade ditt paket igår, och paketet är sorterat igår kväll 17.30 här i Umeå. Jag hoppas verkligen att det kommer fram i tid. Jag skall hålla lite koll på ditt paket i morgon och se om jag får mer sorteringsinformation. Men normalt tar det bara två dagar till dig, så det BÖR vara framme på onsdag, senast torsdag.

Med vänliga hälsningar

Johanna Vilhelmson
Inköpare"

Med andra ord kan jag pusta ut, troligtvis får jag grejjerna innan torsdag :) Återigen mycket nöjd över deras service!

Jag blev lite orolig ett tag, paketet "sorterades" i Jönköping vid 03:00 tiden i onsdags, sedan "sorterades" det igen 18:54, och sedan ännu en gång vid 23 tiden. Trodde aldrig jag skulle få paketet, ringde posten och de höll med om att det var konstigt, Cyberphoto blev också lite oroliga. Och på det strulade det med banken, pengar som gått till fel konto mm. Men efter ett samtal till grekland (mamma på semester) mm var det fixat, och strax efter det fick jag även ett sms från posten! :)

Paketet ser ut att ha varit på en jäkla resa, men eftersom det bara var en väska och minneskort var jag aldrig orolig. Och snickers:en sitter fint i skrivande stund! :)

Fick ett paket ifrån Hegethorns med en dajm i. Inte bara Cyberphoto som mutar med godis. :O)
Fick paketet på 4 dar trots att de inte hade prylarna på lager.

Jag instämmer..

Jag köpte iofs inte något jättestort, ett lcd skydd till min canon 50d..

Det enda jag blev besviken över var att skyddet var till en 40d, på hemsidan så stod det 40/50 så trodde det var universial. Men den va lite för liten, några mm, inte hela världen direkt. Dock var killen trevlig som jag köpte det av och cyberphoto har förstått att det handlar oerhört mycket om kundrelation och inte bara sälja sälja.

Fick ett trevligt bemötande, ett leende och ett "välkommen åter". Jag kommer definitivt göra mina framtida köp hos dom.

Idag fick jag ett mail att jag vann en biobiljett från dom. :D Så jag är glad =)

Har nästan alltid handlat av Cyberphoto trots att de inte alltid varit billigst på nätet.
Det överväger alltid dock att de är så himla trevliga, bemötande och snabba i sina leveranser. Bra hemsida, lätt och konsis, med ibland självtestade recensioner och testbilder. Ruskig bra affär!!

/Stefan

CyberKola

Man kan lita på Cyberphoto ... bara en snabbplatta i ett kuvert så jag hade ingen tanke på godis, men ut ramlade en handfull kola. Nice! Det motsvarar väl ett extra pass på gymmet, men trevligt ändå. :)

Bilagor

• CyberKola.jpg
    CyberKola.jpg
    39 KB · Visningar: 501
För de som handlar direkt i lagershopen finns nu ett bra erbjudande.

Dörr stativ A4
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=380024
+
Dörr kulled HB-36
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HB36

Detta för humana 990kr.

Äger själv ett stativ och kulled från Dörr, och det är mycket rejäla grejer. Hur bra de egentligen är (vibrationsdämpning osv) vågar jag inte uttala mig om, men jag vågar dock påstå att mitt stativ och kula är riktigt välbyggda. Inget billig-skräp inte.

Står inget om det på hemsidan men kan man lägga en order på hemsidan och svänga förbi imorgon och få paketet för 990:- ?

Vet inte hur det fungerar. Erbjudandet stod på disken i lagershopen (och det gäller bara om man handlar/hämtar i lagershopen).

Det lättaste är väl om du far dit och frågar. Är du tvungen att lägga en order så har dom ju datorer i shopen för just det ändamålet.

Var nära att jag slog till själv. Det är ett bra erbjudande =)

Super

Vet inte hur det fungerar. Erbjudandet stod på disken i lagershopen (och det gäller bara om man handlar/hämtar i lagershopen).

Det lättaste är väl om du far dit och frågar. Är du tvungen att lägga en order så har dom ju datorer i shopen för just det ändamålet.

Var nära att jag slog till själv. Det är ett bra erbjudande =)

Var förbi idag och köpte ett kit för 990:-
Verkligen helt okej kvalitet. Inte på något vis sämre/klenare än mitt gamla manfrotto som var betydligt dyrare.

Hur stor sig detta gentemot ett 055XPROB+498RC2?

Det skiljer lite grann på dessa två.

Manfrotto:
+- något smidigare lösning till snabbplatta (men kan ha en tendens att glappa lite)
+ Högre
+ kulleden klarar lite mer belastning
+ jag tror att mittpinnen går att lägga på tvären också
+ Kulled snabbare att jobba med
- 1400:- dyrare minst
- minst 1 kg tyngre att bära (kulan väger säkert också lite mer)
Manfrottos 055 serie har jag aldrig varit förtjust i, främst för att det väger onödigt mycket och är onödigt högt.

Dörr:
+ Priset i allra högsta grad
+ Betydligt lättare
+- Stadigare snabbplatta men inte lika snabb att klicka dit
+- Lägre (smaksak, men jag själv har ingen användning av högt stativ)
+ Väska ingår
- lite mer skruvande för att lossa/spänna kulan och benen

Har precis knatat några kilometer i skogen och dammat av en gammal Hasselbladare och detta stativ. Har man lite tid på sig så är det inga problem att man måste skruva fast kula och ben.
Personligen tycker jag stativ är tämligen trist att lägga pengar på så att komma undan med en tusenlapp för ett stativ med kvalitet känns bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar