Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
CS3, ni som kört den ett tag, vad tycks?
- Trådstartare BugEyes
- Start datum
matlep
Aktiv medlem
Helt ok..
Men just nu är det väldigt många buggar. Det komemr ju förhoppningsvis vara fixat till releasen. Trots alla buggarna kan jag inte köra CS2 längre, det är aldeles för många funktioner som jag gillar med nya CS3 för att jag skulle kunna gå tilbaka, sedan går den trots att det är en beta väääldigt mycket snabbare än CS2 på en intel mac.
/Mattias
Men just nu är det väldigt många buggar. Det komemr ju förhoppningsvis vara fixat till releasen. Trots alla buggarna kan jag inte köra CS2 längre, det är aldeles för många funktioner som jag gillar med nya CS3 för att jag skulle kunna gå tilbaka, sedan går den trots att det är en beta väääldigt mycket snabbare än CS2 på en intel mac.
/Mattias
niklasl
Aktiv medlem
Kör windows-betan av CS3 och av någon anledning känns det så himla bra (svårt att sätta fingret på). Har inte tittat åt CS2 sedan jag installerade CS3b. Någon glitch har jag råkat ut för, ingenting allvarligt, men jag tror den skarpa versionen kommer att vara snabbare. En kul grej är att man kan välja att öppna sina jpeg-bilder i ACR och faktiskt justera vitbalansen i efterhand. ACR-delen tycks f ö hämtad från Lightroom och känns bättre än förra versionen, även om inte jag behöver alla justeringsmöjligheterna som finns. Capture One har jag inte kört heller sedan CS3b kom.
mnorrback
Aktiv medlem
Får man CS3 att bara fungera så är skillnaden till CS2 ganska stor - fram för allt när det gäller snabbhet. Dessutom har Bridge 3 blivit ett snabbare och trevligare program. Men som sagt CS3 är fyllt med buggar. När jag använde det så drabbades jag av bluescreen ganska ofta. Och nu efter att jag var tvungen att köra en systemåterställning så får jag inte CS3 att överhuvudtaget fungera. Det går inte att installera om och det går inte att få bort fullständigt. Borde göra en ominstallering av XP men det vill man ju inte göra hur som helst. Så det blir nog att vänta till den riktiga versionen kommer ut.
niklasl
Aktiv medlem
Kör vi samma program?mnorrback skrev:
Men som sagt CS3 är fyllt med buggar.
Jag har råkat ut för en glitch: När jag använde channel mixer så såg man inte i bilden de förändringar man gjorde i inställningarna. Just då körde jag en hel del andra program och dessutom var ytterligare en användare inloggad på samma maskin med flera program igång. Efter nerstängning av andra program och omstart av CS3 fungerade allt som vanligt igen.
Två gånger har det hänt att CS3 inte vill starta. Första gången löstes det genom ominstallation, andra gången genom att manipulera en inställningsfil.
mnorrback
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Kör vi samma program?
Jag har råkat ut för en glitch: När jag använde channel mixer så såg man inte i bilden de förändringar man gjorde i inställningarna. Just då körde jag en hel del andra program och dessutom var ytterligare en användare inloggad på samma maskin med flera program igång. Efter nerstängning av andra program och omstart av CS3 fungerade allt som vanligt igen.
Två gånger har det hänt att CS3 inte vill starta. Första gången löstes det genom ominstallation, andra gången genom att manipulera en inställningsfil.
Enligt Adobes supportpersonal så inverkar diverse andra program på CS3:ans funktion. Och trots deras idoga försök så har vi inte kunnat lösa mina problem trots att jag testat flera av deras program som ska "städa upp" efter CS3. Om du tar en titt på Adobes forum om CS3 så kommer du nog också till den slutsatsen att det är en betaversion som tyvärr dras med en hel del barnsjukdomar. Dessutom kan det tilläggas att CS3 inte kan hantera så många plug-in program ännu. Men det som fungerar av det så är verkligen bra!
niklasl
Aktiv medlem
Säkerligen. Men här funkar det över förväntan och jag hade inte väntat mig att det skulle vara så stora skillnader.mnorrback skrev:
Om du tar en titt på Adobes forum om CS3 så kommer du nog också till den slutsatsen att det är en betaversion som tyvärr dras med en hel del barnsjukdomar.
Enda plugin jag använder är PTlens och den funkar som vanligt. Vilka använder ni andra som inte funkar med CS3b?mnorrback skrev:
Dessutom kan det tilläggas att CS3 inte kan hantera så många plug-in program ännu.
kpt
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Säkerligen. Men här funkar det över förväntan och jag hade inte väntat mig att det skulle vara så stora skillnader.
Enda plugin jag använder är PTlens och den funkar som vanligt. Vilka använder ni andra som inte funkar med CS3b?
Pluggar för brusreducering, skärpning och Photomatix' tonemapping.