Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CS3, ni som kört den ett tag, vad tycks?

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Vänder mig till er som kört betan under en tid. Undrar om ni tycker det finns anledning att byta upp sig från cs2 när den släpps om någon månad.
 
Helt ok..

Men just nu är det väldigt många buggar. Det komemr ju förhoppningsvis vara fixat till releasen. Trots alla buggarna kan jag inte köra CS2 längre, det är aldeles för många funktioner som jag gillar med nya CS3 för att jag skulle kunna gå tilbaka, sedan går den trots att det är en beta väääldigt mycket snabbare än CS2 på en intel mac.
/Mattias
 
Kör windows-betan av CS3 och av någon anledning känns det så himla bra (svårt att sätta fingret på). Har inte tittat åt CS2 sedan jag installerade CS3b. Någon glitch har jag råkat ut för, ingenting allvarligt, men jag tror den skarpa versionen kommer att vara snabbare. En kul grej är att man kan välja att öppna sina jpeg-bilder i ACR och faktiskt justera vitbalansen i efterhand. ACR-delen tycks f ö hämtad från Lightroom och känns bättre än förra versionen, även om inte jag behöver alla justeringsmöjligheterna som finns. Capture One har jag inte kört heller sedan CS3b kom.
 
Jag kör inte CS3 enbart för att musaccelerationen inte funkar, samt dubbelklick, minimera genvägar på musen. Kör Logitech mus.
 
Får man CS3 att bara fungera så är skillnaden till CS2 ganska stor - fram för allt när det gäller snabbhet. Dessutom har Bridge 3 blivit ett snabbare och trevligare program. Men som sagt CS3 är fyllt med buggar. När jag använde det så drabbades jag av bluescreen ganska ofta. Och nu efter att jag var tvungen att köra en systemåterställning så får jag inte CS3 att överhuvudtaget fungera. Det går inte att installera om och det går inte att få bort fullständigt. Borde göra en ominstallering av XP men det vill man ju inte göra hur som helst. Så det blir nog att vänta till den riktiga versionen kommer ut.
 
Tack för svaren,

Låter lockande det som är bra, men avskräckande med buggarna.

Blir till att vänta lite och se om buggarna är borta i skarpa versionen.
 
mnorrback skrev:
Men som sagt CS3 är fyllt med buggar.
Kör vi samma program?

Jag har råkat ut för en glitch: När jag använde channel mixer så såg man inte i bilden de förändringar man gjorde i inställningarna. Just då körde jag en hel del andra program och dessutom var ytterligare en användare inloggad på samma maskin med flera program igång. Efter nerstängning av andra program och omstart av CS3 fungerade allt som vanligt igen.

Två gånger har det hänt att CS3 inte vill starta. Första gången löstes det genom ominstallation, andra gången genom att manipulera en inställningsfil.
 
Kör cs3 beta och tycker att det är kanon! Tyvärr så vill det inte starta för tillfället. inga felmedelanden eller så, det vill helt enkelt inte gå igång. Någon som har annan lösning än att omistallera alltihop?
 
niklasl skrev:
Kör vi samma program?

Jag har råkat ut för en glitch: När jag använde channel mixer så såg man inte i bilden de förändringar man gjorde i inställningarna. Just då körde jag en hel del andra program och dessutom var ytterligare en användare inloggad på samma maskin med flera program igång. Efter nerstängning av andra program och omstart av CS3 fungerade allt som vanligt igen.

Två gånger har det hänt att CS3 inte vill starta. Första gången löstes det genom ominstallation, andra gången genom att manipulera en inställningsfil.

Enligt Adobes supportpersonal så inverkar diverse andra program på CS3:ans funktion. Och trots deras idoga försök så har vi inte kunnat lösa mina problem trots att jag testat flera av deras program som ska "städa upp" efter CS3. Om du tar en titt på Adobes forum om CS3 så kommer du nog också till den slutsatsen att det är en betaversion som tyvärr dras med en hel del barnsjukdomar. Dessutom kan det tilläggas att CS3 inte kan hantera så många plug-in program ännu. Men det som fungerar av det så är verkligen bra!
 
Jag tycker Bridge i CS3 är segt som sirap på min Mac Pro, 4GB RAM.

Själva Photoshop CS3 kör jag inte, det saknas många pluggar ännu.
 
mnorrback skrev:
Om du tar en titt på Adobes forum om CS3 så kommer du nog också till den slutsatsen att det är en betaversion som tyvärr dras med en hel del barnsjukdomar.
Säkerligen. Men här funkar det över förväntan och jag hade inte väntat mig att det skulle vara så stora skillnader.
mnorrback skrev:
Dessutom kan det tilläggas att CS3 inte kan hantera så många plug-in program ännu.
Enda plugin jag använder är PTlens och den funkar som vanligt. Vilka använder ni andra som inte funkar med CS3b?
 
niklasl skrev:
Säkerligen. Men här funkar det över förväntan och jag hade inte väntat mig att det skulle vara så stora skillnader.
Enda plugin jag använder är PTlens och den funkar som vanligt. Vilka använder ni andra som inte funkar med CS3b?

Pluggar för brusreducering, skärpning och Photomatix' tonemapping.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.