Candersson
Aktiv medlem
Canons maskinpark finns väldigt väl redovisad, men inte i öppna kanaler... Utöver detta finns det analysföretag som utför massvis med arbete med reverse engineering - och detta är inte direkt raketforskning.
Jämför du Canons (eller någon annans!) större CMOS-sensorer med t.ex en modern Intel i7 eller en SDRAM-krets är det som att jämföra häst och vagn med en F22 Raptor.
Canon använder teknik som var vanlig i CMOS-logik-kretsar 2002, övriga använder teknik som fanns 2005... Så det är ingen avancerad produktionsteknik att analysera.
OK. Som jag skrev i ett något senare inlägg så syftade jag inte på den befintliga sensorn som används i 5DIII utan kanske mer på vilka utvecklingsresurser som Canon har till sitt förfogande.
Dock tycker jag tonen och på det sätt som budskapet framställs på olika forum är oerhört negativt. I princip -"Gör något drastiskt eller lägg ner verksamheten" (åtminstonde vad gäller DSLR).
Tur att det finns en nyanserad verklighet och inte bara Internetanalyser
...Sett till helheten är nog 5D3 trots allt en riktigt bra uppdatering. Så hemskt mycket har det inte hänt på den rena sensor-sidan sedan 5D2, men det är ju lite annat godis i kameran också. Vi får väl se hur detta fungerar i praktiken. Men du får inget gigantiskt lyft i ren statisk bildkvalitet, det kan man ju inte säga.
Det tror jag var huvudet på spiken!