Esoj
Aktiv medlem
Allt går från klarhet till klarhet, efter att ha läst hundratals olika inlägg från användare av olika märken så verkar det vara så att dxo sätter ett "score" efter deras egna preferenser. Som Joakim också sa, kurvorna är betydligt intressantare än "overall score" det är där dxo absolut inte har nån trovärdighet. Jämförelsen 5d3 vs k5 bekräftar detta, ibland krävs det så lite för att man ska förlora förtroendet för någonting jag citerar en nikonanvändare från nikonrumors. Översätter så klart " jag tycker att canonsensorn är mycket bättre, den klarar högisofilmning betydligt bättre,dr sjunker inte som titanic vid högre isotal och den klarar mycket högre isotal än nikonkameran. Så påståendet att sonysensorn skulle vara bättre på ALLA punkter är långt ifrån sann. Ta dxo:s betygssystem med en stor nypa salt och titta på meausurements istället. Där ser man hur jämnt det är mellan 5d3 och d800. Overall score ska man inte på nåt sätt ta på allvar, som jag har förstått så är det inte så många kunniga fotografer som gör det.
Du skojar nu va ? DXO .s testbetyg är mycket bra speciellt när man skall köpa objektiv, se bara denna "test" alla vet ju att 70-300 spöar lätt nya 300-2,8..... : /
http://www.dxomark.com/index.php/Le...ra1)/0/(lens2)/311/(brand2)/Canon/(camera2)/0