jorgene
Aktiv medlem
Själv ser jag fram emot den dag, då vi inser att alla kanske inte har samma behov som en själv -- även om ens egna behov sammanfaller med den stora massans.Om vi inte förstår att våra kameror är verktyg som skall leverera bilder som kan upplevas av andra så har vi verkligen snöat in i en debatt där vi verktygens tekniska skillnader och inte vad de kan leverera.
Jag se fram emot rapporterna om hur dessa båda kameror uppför sig i verkligheten när de börjar levereras under senvåren.
Innan dess är käbblet i den här typen av trådar till största delen "religiös märkesfanatism" och spekulation.
Hela den här "pixlar-spelar-ingen-större-roll"-debatten får en att undra om det gått en del helt förbi, att det hela tiden funnits en MF-del av marknaden. Vad har de gjort de senaste åren? Pixel-onanerat och skrivit ut A4 i 45MP? Nej, de har sysslat med en del av marknaden jag aldrig tidigare -- tekniskt eller ekonomiskt -- kunnat nå, men som nu delvis ligger inom räckhåll.
Så jodå, jag förstår mycket väl att "våra kameror är verktyg som skall leverera bilder". Problemet är bara att jag inte kunnat leverera allt, eftersom allt inte handlar om småutskrifter på en hemmaskrivare.