Annons

Canon EF 50/f1.8 I

Produkter
(logga in för att koppla)
Det där med kvalitetskänslan är ju viktigt för en del som tex komforten i en bil. Det kan vara viktigt för många att sitta riktigt skönt på sin feta häck i en halvtimme än att bara sitta halvskönt.

Men faktum är att den mekaniska kvaliten är så dåligt på det objektivet att det ofta går sönder och då blir det inga bilder. Har hört om många personer som haft ett objektiv som fallit i två bitar och mitt gamla gjorde det också.

Nu vet jag inte hur autofokusen är på 1.8 I, men autofokusen är obrukbar i mörkare utrymmen.

Att betala för kvalitét's känsla tycker jag skall vara upp till var och en. Själv köper jag gärna ngt som känns stadigt o ger en extra goare känsla till fotot, när jag köpte min första systemkamera så blev jag djupt förtjust i slutarljudet.

Men om man nu skall jämföra bilar så arbetas det ju extrement mkt med material, passform, ljud osv. Det blir liksom en fröjd å sitta i en välutrustad Audi A6 istället för ngn amerikansk motsvarighet. Som t ex Dodge Nitro som man nästan kan må illa av att vistas i (Nitro är väl ingen motsvarighet, men ett ont minne jag har), ta Chrysler 300C istället.

Jag trivs bra med grejer som presterar bra och då det även känns å syns på designen.

Men detta är givetvis upp till var och en, vissa värdesätter det mer än andra och däröver betalar mer.

Men till trådskaparen, ett 50 1.4 är ju också hög intressant.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar