Flahultarn
Aktiv medlem
Från det en atill det andra. Någon som sett manual någonstans? Skulle vara intressant att läsa lite...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad tycker ni? Vilka är era främsta motiv för att välja 5D MKII:an över D700? Övertala mig, jag vill verkligen ha 5D MKII:an, men jag vet inte om det är ett så klokt val längre.
Mina högst subjektiva tankar. Nya 5d:n är säkert skitbra tillsammans med rätt objektiv i rätt sammanhang.
Mvh
David
Från det en atill det andra. Någon som sett manual någonstans? Skulle vara intressant att läsa lite...
Linjaler, tegelstensväggar och diverse bokhyllor kommer nog se riktigt fina ut med en mk2
Dessutom är brusnivåerna helt övernaturligt låga för oss som pressat analog film i årtionden med korn stora som tennisbollar. Vi gråter av ren lycka i dessa dagar.
Vad tycker ni? Vilka är era främsta motiv för att välja 5D MKII:an över D700? Övertala mig, jag vill verkligen ha 5D MKII:an, men jag vet inte om det är ett så klokt val längre.
Nä det borde vara dags att starta tråden 5Dmk3 snart....
....
Jag tycker egentligen inte Nikon kommit med några nyheter alls i år, bara packat om fjolårets nyheter och säljer som nya produkter. D3 är en fantastisk kamera men egentligen senaste riktigt intressanta nyheten från Nikon.
Det främsta motivet är en stor väska med Canon specifika gluggar & blixtar.
Det andra är att jag är rätt övertygad om att utskrifter av bilder tagna på höga ISO kommer att se bättre ut från 5D mk II än från någon annan DSLR hittills.
Det tredje att den är fantastikt billig för sina specar och säkert kommer att vara en utmärkt kamera för mina ändamål som är porträtt, bröllop och ibland studio.
Men jag hoppas att Canon framöver kommer med en FF kamera med lägre upplösning och snabbare hantering i 1D klassen. Då köper jag en sådan som allround och behåller 5D mk II för dom tillfällen då jag har nytta av upplösningen.
Jag tycker egentligen inte Nikon kommit med några nyheter alls i år, bara packat om fjolårets nyheter och säljer som nya produkter. D3 är en fantastisk kamera men egentligen senaste riktigt intressanta nyheten från Nikon.
Det är inte bara spegelreflexkamerorna som är enögda ser jag.
/K
Märkestrogenhet kan göra en halvblind.
/K