Annons

Bra misslyckade bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
I lördags flög Chili (vit tiger från Esilstuna Zoo) med vår(FedEx) flygmaskin till Paris. Jag plåtade lite för ev. interntidningsartikel. Tyvärr var Chili inne i en låda som bara hade lite lufthål och några titthål med en decimeters diameter. M.a.o. lite hopplöst. Jag brände på med kameran i hopp om att något skulle fastna. Detta plus en bild till var något att ha. Jag tycker den var misslyckad på ett bra sätt.

Bilagor

• tiger21.jpg
    tiger21.jpg
    48.5 KB · Visningar: 407
För ett antal år sedan exprimenterade jag en del med Lithkopiering.

Resultatet skiftade mycket beroende på hur länge man hade bilden i framkallaren och hur pass starkt framkallaren var spädd. Framkallaren förbrukades dessutom ganska snabbt.

När en av bilderna inte framträdde alls förstod jag att framkallaren var slut och eftersom bilden ändå var "förstörd" så lät jag den ligga kvar i badet när jag hällde i ny färsk framkallare.

Omdelbart framkallades bilden och blev nästan kolsvart - så jag ryckte den snabbt och la den i fixet.

Resultatet blev ganska spännande :)

Bilden

Delförstorad för att se lite "lith-effekt":

delförstorad bild

"Modellen" är förövrigt Fotograf Sören Vilks.

Är det inte härligt hur slumpmomentet kan vara med och skapa konst! Tycker bilden är riktigt bra. Skicka in den till Mästartävlan i Svartvitt vetja!

HDFS) (KGS skrev:
Är det inte härligt hur slumpmomentet kan vara med och skapa konst! Tycker bilden är riktigt bra. Skicka in den till Mästartävlan i Svartvitt vetja!

Det är det som kallas "Art by accident":)

Problemet är ju oftast att upprepa "miss-lyckandet" på samma vis,,,, Förhoppningsvis så lär man både teknik, estetik och personligt uttryck av sina misstag:)!

Mvh Niclas.

Provocerade faktiskt fram en bild som skulle visa hur illa den där belysningsmasten är placerad när man ska fotografera :)

Bilagor

• 9.jpg
    9.jpg
    45 KB · Visningar: 138
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto