Annons

Biskops-Arnö KY

Produkter
(logga in för att koppla)

stilla

Medlem
Biskops-Arnö har fått tillbaka sin status som 2,5-årig KY-utbildning!

Någon mer än jag som är lockad att söka den i år?
Eller kanske någon med andra funderingar kring utbildningen?
 
Den skolan är onekligen intresant men jag har för mig att jag hade läst något på deras sida tidigare om en 1-årig utbildning också. Den hittar jag inte längre och 2,5 år känns lite mycket för mig...
 
Biskops foto

Jag funderar fortfarande, jag var där förr förra året faktiskt, kom inte in , men vi får se om ja söker i år.
Det är en riktigt inspirerarande miljö med en massa eldsjälar ;)

Ja rekommenderar den skolan, ska söka fler skolor!

/ JIM
 
Jag skall definitivt söka... Så vi lär ju ses på provdagarna... ;-)

Någon som har kommit i gång med ansökningarna..? Dvs fotograferat något på temat "En Resa"
 
jag tänkte söka men sen kom jag på att jag inte pallar med 2,5 års extra studieskulder.

jag klarar mig nog fint ändå.
 
(Ett försök att få liv i denna tråd)

Någon mer som funderar på att söka KY på Arnö?
Skulle vara intressant att få i gång ett samtal kring utbildningen samt om era arbetsprover.

+ i kanten om gamla / nuvarande elever kan lägga ett ord också...
 
Biskop

Tycker det brukar vara lite dött på alla trådara förutom Digitalt vs analogt trådar hehahahah!

MEn lugn, deet brukar vara en del folk som söker sig dit, och speciellt nu när det är 2,5 år igen.



Folk kanske är ute och fotar mer nuförtiden?!
Jag ska själv ut nu!
Hörs!

/JIM
 
Jag har tänkt att söka igen för 4:e gången, så ifall jag inte kommer in den här gången så får jag nog ta och ge mig.Resebilderna blir nog från Thailand eftersom jag skall dit i mars.Självporträttet känns svårast tycker jag.

Andra skolor att söka till i Stockholmsområdet är Fotoskolan 1,5 år.17 500 kr per termin.
 
Sahra G. skrev:
Jag har tänkt att söka igen för 4:e gången, så ifall jag inte kommer in den här gången så får jag nog ta och ge mig.Resebilderna blir nog från Thailand eftersom jag skall dit i mars.Självporträttet känns svårast tycker jag.

Andra skolor att söka till i Stockholmsområdet är Fotoskolan 1,5 år.17 500 kr per termin.

Okay... Kommer du inte in den här gången heller så tycker jag att du ska försöka ytterligare... Kollade dina bilder och dom var schyssta...
 
Det blir första gången jag söker. Var sugen redan förra året men ångrade mig när de förlorade sin KY-status.

Det jag tycker känns svårast är hur varierade tekniker/bilder man skall arbeta med. Är det bästa att visa att man behärskar såväl analogt s/v-labb som digitalt? Eller ska man köra på det man känner sig mest bekväm med för tillfället?

Håller med om att självporträttet känns svårt, eller egentligen inte. Men jag oroar mig för att snöa in för mycket på "det subjektiva språket". Än så länge är jag bara på idé-stadiet. Hade tänkt bege mig ut på stan idag men anser mig ganska förhindrad av snöovädret.

Sahra: Bra att du inte ger upp!
 
stefan_nordstrom skrev:
(Ett försök att få liv i denna tråd)

Någon mer som funderar på att söka KY på Arnö?
Skulle vara intressant att få i gång ett samtal kring utbildningen samt om era arbetsprover.

+ i kanten om gamla / nuvarande elever kan lägga ett ord också...



Hade jag varit några år yngre....YES!! ;)
Det är en "tung skola"!!

B)
 
stilla skrev:
Det blir första gången jag söker. Var sugen redan förra året men ångrade mig när de förlorade sin KY-status.

Det jag tycker känns svårast är hur varierade tekniker/bilder man skall arbeta med. Är det bästa att visa att man behärskar såväl analogt s/v-labb som digitalt? Eller ska man köra på det man känner sig mest bekväm med för tillfället?

Håller med om att självporträttet känns svårt, eller egentligen inte. Men jag oroar mig för att snöa in för mycket på "det subjektiva språket". Än så länge är jag bara på idé-stadiet. Hade tänkt bege mig ut på stan idag men anser mig ganska förhindrad av snöovädret.

Sahra: Bra att du inte ger upp!

Ky eller inte... Så tror jag att det är en bra utbildning. Dessutom har jag en vän som har gått på Arnö (Inte fotoutbildningen) och enligt honom så är Arnö den bästa skola han har studerat vid. Och då har han pluggat på många ställen runtom i världen.
För min egen del så kör jag enbart med digitala bilder då jag inte har råd eller för den delen tid för den Analoga tekniken. Jag tycker du ska köra på den teknik som känns mest bekväm för dig. Allt för att få ett så bra resultalt som möjligt.

Självporträttet har jag nu klart för mig. Skall försöka utforma det på ett orginellt sätt som sticker ut lite... Förhoppningsvis. Och det blir ju subjektivt om något...
"En Resa" däremot... Där står det still... Än så länge... Men det släpper väl snart där med...
 
Benganbus skrev:
Hade jag varit några år yngre....YES!! ;)
Det är en "tung skola"!!

B)

"Fotografelev/assistent några år på 60-talet,
och Stockholms Fotografiska skola.
(Lärare Hirsch, Roos, Strömholm mfl.)"

Hade jag varit några år äldre... Och 40-talist...
Stockholms Fotografiska skola var i ärlighetens namn en Super-tung skola. :) Vilka lärare/föreläsare! Lite avundsjuk på dig Bengt...
 
Jag kommer nog enbart söka med digitala bilder eftersom jag inte har något labb att tillgå. De första två gångerna jag sökte skickade jag in analoga bilder och gick vidare till prov-veckan.Tredje gången var de digitala men då kom jag inte ens vidare till prov-veckan.Men det beror förstås på vilka som söker och vad de har skickar in.

Man skall skicka in de bilder man tror är bäst, vilken teknik du använder tror jag inte spelar någon roll.Det är bildspråket som är viktigast.
 
hmm går ju fortfarande på gymnasiet men detta var nyttigt att få reda på.

så detta är skolan som rekomenderas efter gym om man vill ha en bra fotoutbildning?

finns det fler likvärdiga skolor i sverige, utomlands?

har själv letat lite men men hittar inget spec
 
Självporträtt?

Har knegat med ansökningsbilderna i flera månader nu. Känns som att meningen med tema-uppgifterna är att man ska tolka de väldigt personligt, och att det i sin tur ska berätta en hel del om hur man tänker som fotograf. En resa behöver ju inte vara att man reser någon stans. Ett självporträtt behöver ju inte visa hur man ser ut.
Ussh vad svårt det är! Man ska nog lägga en hel del krut på det personliga brevet också. Läste i en gammal intervju att det är minst lika viktigt. DRA ELD I DENHÄR TRÅDEN NU, FÖR NU BÖRJAR DET NÄRMA SIG SNART!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.