Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Biskops-Arnö KY

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Självporträtt?

Henric86 skrev:
Har knegat med ansökningsbilderna i flera månader nu. Känns som att meningen med tema-uppgifterna är att man ska tolka de väldigt personligt, och att det i sin tur ska berätta en hel del om hur man tänker som fotograf. En resa behöver ju inte vara att man reser någon stans. Ett självporträtt behöver ju inte visa hur man ser ut.
Ussh vad svårt det är! Man ska nog lägga en hel del krut på det personliga brevet också. Läste i en gammal intervju att det är minst lika viktigt. DRA ELD I DENHÄR TRÅDEN NU, FÖR NU BÖRJAR DET NÄRMA SIG SNART!!

Absolut!
Vad har du för idèr..? Inget du vill släppa här kanske..? Själv har jag kört fast på "En resa". Vill inte göra det allt för enkelt... Utan göra något speciellt...
Ska du köra enbart digitala bilder?

jag ska nog söka, men jag var betydligt säkrare på att jag vill gå där för ett par månader sen än nu... dock ska jag söka. är klar med temabilderna men de fria bilderna är inte ens påbörjade...

ett tips. visa på en personlig stil som helst ska gå igenom alla bilder man skickar in.. det tror jag är det vinnande konceptet. jag tror inte man behöver göra det svårt för sig.

Bara digitala, ja. crimson.se gör ju jättefina 24x30 printar!
Det finns ju resor människor gör, som inte sker i tid och rum. För mig går alla semesterbilder bort fullständigt.

En resa behöver inte vara resa resa det kan tolkas på många sätt.Jag som ändå skall ut och resa gör det lätt för mig och tar några där ifrån.Men det är inte lätt att skildra en resa på tre bilder.Jag måste fundera.Klart att det är roligare att fota om man har ett tema.Det surrar mer i huvudet på mig om jag har press på mig. Jag kommer hem i slutet på mars så det är knappt om tid när jag kommer hem.Måste fundera på det persoliga brevet också.Det är inte lätt det heller.

Lycka till alla ni som söker nu åker jag till arlanda och vidare till Bangkok.Solong!

Hej!

Alltså jag är helt ny på detta forum..
Jag har haft funderingar på att söka till en av de fotoutbildningar som finns i Sverige. Dock har jag inte någon bakgrund inom foto alls, förutom att jag fotat på egen hand det senaste halvåret när jag fick en schysst digitalkamera. Jag tycker jag att jag får fina bilder och tycker jag är (förvånansvärt) kreativ när det gäller fotograferingen och de olika "teman" som man behöver fota för att komma in.

Men min fråga är; Hur jävla duktig behöver man vara? Hur många söker, och hur duktiga är dessa?

Jag blev helt nervös och orolig nu ju:) Ska försöka lägga upp någon bild så ni får se...

jag tror just den här utbildningen är väldigt svår att komma in på, många som söker men framför allt hög kvalitet på dem som söker. samma sak med gamleby. men vad vet jag? jag har aldrig sökt till en fotoutbildning. jag lider av prestationsångest och jag vågar inte söka med rädsla av att misslyckas. men man måste i vilket fall som helst ha grundläggande fotokunskaper. du kan ju kolla på deras hemsida där finns kriterierna

Man ska alltid söka. De flesta som kommer in är väldigt duktiga och har mycket erfarenhet, men dom som tittar på ansökningarna tittar mycket på bildspråk och hur du kommunicerar i bilder. Jag vet folk som inte var så "duktiga" innan, men som kom in. Sök, hur duktig eller oduktig du än anser dig vara. Man vet aldrig..

Bilderna som man ska lämna in. Hur stora ska man göra kopiorna. Såg att max var 24x30 för att lämna in dom. Men vilka storlekar har ni tänkt att göra dom i ??

MVH/ C

Jag har iaf alla idéer till tema bilder klara för mig, men hur de ser ut kan ni få se efter tiden till ansökan gått ut =P ... nu ska jag bara ta dem...
Inte för att jag tror jag har så stor chans att ta mig in..

Jag gick ut den då treåriga utbildningen 2005. Har ni några frågor så är det bara att maila mig. Jag läser inte trådarna så mycket här på forumet.
Ha det bra och lycka till!
www.brandefelt.com

Nu snart!

Dags att skicka på tisdag va? Come on, var inte så hemlighetsfulla! Blev det bra med alla temabilder?
Hur noga är ni med att skicka med gymnasiebetyg och arbetsintyg etc?

Tis om två veckor ja...

För mig egen del har det gått bra... Har bara två självporträttsbilder kvar som jag skall ta nu på Sön... Sen är jag helt färdig...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar