Annons

Allround-glugg till Canon 7D Väljer mellan 2 st

Produkter
(logga in för att koppla)
Nämen exakt Persson. 24-105 (som jag också använt till crop) är bra men inte fenomenalt. Tycker tex EF-S 15-85 ger skarpare resultat. Men 24-105 är bättre på FF (jaja, justerat och allt det där som varannan Canontråd handlar om). Och 28-135 är inte alls oävet, kolla tex "the digital picture dot com's" ISO jämförelser. 24-105 är bättre, men real-world? Föreställ dig tex människor i tights som springer med kartor i skogar.

Men jag tror ditt 24-105L är kanon, precis som mitt var. Det har en röd ring dessutom. Sätt det på 7D och slarvfota lite, sen åker du hem till Lennart (årtiondets rockfoto-fotograf) och ber allra nådigast om att få låna ett 5D-hus. Slarvfota lite med det. Jag tror du ser skillnad snabbt. Det har jag gjort. Handhavandet är väldigt likt 7D sånär som på AF men du kommer inte ha några problem efter lite C.Fn-studier, manualen räcker nästan. Sen kan du kan göra samma sak med 28-135. Det du kommer upptäcka är att skillnaden är mycket större mellan 7D och 5D än vad den är mellan de två objektiven. Så länge du inte ska fota hockey alltså, är väl bäst att tillägga. 7D's AF är - ja du vet...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.