Annons

Aftonbladet vs Canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nä tacka vet jag en Morakniv och en "Moraklocka" på en Canon! De e grejor de som ingen annan kan matcha. ;-)
 
A pro pos soppa och laga mat börjar jag undra om det inte är denna tråd som behöver "lagas". Här har lagts fram oumkullrunkerliga FAKTA redan i början av tråden. Den borde vara slut för ett par sidor sedan.
 
Hoppade över några inlägg nu, men jag undrar varför byta nu, är inte nya morderna generationen, av Nikon på gång, något fler pixlar, nyare sensor osv.

//Bengt.
 
Eftersom den här tråden börjar spåra ur nu och den gäller Aftonbladet vs Canon så är min åsikt att Canon är betydligt bättre än Aftonbladet...... ;-)
 
Det är bara det att just nu är Canonkniven slöare än Nikonkniven, och det har en del kockar svårt att acceptera, hade det varit tvärtom så hade canonkockarna snabbt slagit fast hur vass deras egen kniv är i jämförelse med andra knivar.Det kan inte vara lätt att inte vara vassaste kniven i lådan längre.

Riktigt roligt skrivet!!
 
Eftersom den här tråden börjar spåra ur nu och den gäller Aftonbladet vs Canon så är min åsikt att Canon är betydligt bättre än Aftonbladet...... ;-)

Även Expressen är något bättre än Aftonbladet :) Aftonbladet kanske skulle ta en funderare på om det inte är bra att göra en extra källkoll innan de trycker tidningen!
//Chasid
 
Jag tror att det finns många fabrikanter som gråter av glädje över att de inte frambringat en slik grovkuggad skapelse som moraklockan EF 50/1.4 med "fusk-usm".

Jo, men H Olga blir glad och det kanske inte är så dumt att lira i samma klass som H Olga med tanke på hur bilder som vinner fototävlingar oftast ser ut och att sensationspressen ständigt skriker efter snabba läsarbilder från mobiltelefoner.
 
Verkligen fyndigt. Speciellt om man tror att knivens uppgift är att att klyva spagetti på längden och sen studera snittytan i mikroskop i ett dunkelt belyst rum.

knivens uppgift kan vara att klyva hjärnan för att sedan studera snittytan i ett dunkelt belyst rum och i mikroskop, även där vill man ha vassaste kniven i lådan för att få det snyggaste snittet .
Det är aldrig fel att ha det bästa verktyget i sin hand oavsett man klyver spagetti eller täljer pinnar i skogen
 
Jo, men H Olga blir glad och det kanske inte är så dumt att lira i samma klass som H Olga med tanke på hur bilder som vinner fototävlingar oftast ser ut och att sensationspressen ständigt skriker efter snabba läsarbilder från mobiltelefoner.

Förvisso blir bilderna inte knivskarpa. Men det är väl aldrig fel (som Risedal så kärnfullt uttryckte det) att ha det vassaste verktyget i näven.

Dock ser det ut som om många skurit sig i näven när bilderna presenteras i kvällsblaskornas tryck. Och vad gäller matlagning kan mången god maträtt skära sig trots att skarpa verktyg använts vid beredningen.
Men det torde bero på att kocken inte skärpt sig utan varit slö.
 
Förvisso blir bilderna inte knivskarpa. Men det är väl aldrig fel (som Risedal så kärnfullt uttryckte det) att ha det vassaste verktyget i näven.

Dock ser det ut som om många skurit sig i näven när bilderna presenteras i kvällsblaskornas tryck. Och vad gäller matlagning kan mången god maträtt skära sig trots att skarpa verktyg använts vid beredningen.
Men det torde bero på att kocken inte skärpt sig utan varit slö.

Jag var och tittade på en kvinnas fotoutställning nyligen och såg en fantastiskt fin bild men ack så suddig och oskarp. Jag sa till henne att den där bilden hade jag slängt innan jag ens kommit på tanken att den skulle vara användbar. Men jag sa oxå att ni kvinnor utan tvekan har en naturligare och mjukare bildsyn än män. Hon höll med då hon tyckte att män mest var kantiga...eller om hon kanske t.o.m. sa klantiga :)) Hälften av jordens befolkning ser nåt annat än "eggen" tydligen... ;-)
 
för mig har det alltid varit något "eggande" med kvinnor
med en slö kniv kommer man inte långt
nä nu får jag återgå till målningen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.