Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbläsaren Firefox 1.0 nu ute...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm... Är det något speciellt ställe som du har problem med på deras sida, för här ser ÅÄÖ normala ut.
 
dumbo skrev:
Hmm... Är det något speciellt ställe som du har problem med på deras sida, för här ser ÅÄÖ normala ut.
Förstasidan, har inte kollat runt mer.
Nu ska jag ut å dricka vin, återkommer!
 

Bilagor

  • sida.jpg
    sida.jpg
    37.5 KB · Visningar: 281
Någon som vet om programmet ViewEXIF går att använda i Firefox? Jag har det installerat nu men exifen kan endast visas i explorer.

/Markus
 
Är det någon här som använder Thunderbird? Vad tycker ni om det? Själv använder jag Eudora för tillfället vilket jag är ganska nöjd med
 
Jag använder i dagsläget Pocomail och är väl eg rätt nöjd med det, men jag har kollat in Thunderbird lite och funderar starkt på att byta och jag bara kommer på något bra sätt att få med alla mail och så, med bifogade filer osv.
Jag tycker Thunderbird verkar mycket trevligt med Bayesian-filtrering inbyggt osv (det har poco åxå i de nya versionerna, men dem gillar jag inte).
 
Jag laddade ner thunderbird igår. jag tycker det funkar bra faktiskt. Det gick ju dessutom utmärkt importera både e-post och konton från eudora
 
Jag får lite udda resultat när jag importerar mail från Eudora. Mina attachments ligger separat från mailet och kommer inte med. Dessutom ser en del mail konstiga ut, man ser html-koden och inte det formaterade mailet. Kan ju bero på mina inställningar i Eudora? Gillade Eudora tidigare sedan var det Evolution (i Linux) en period. En av de fördelarna med Mozilla mail/Thunderbird är att programmen finns för olika plattformar om man vill byta...
 
Jag har samma problem med de bifogade filerna (som även jag har som filer på hårddisken). Mailen kan jag få över utan problem. För min del går det troligen att lösa med pocoscript och lägga in filerna i själva mailboxen, men man ska ju orka ta tag i det åxå...

Johan: Har du eudora inställt på att spara ner filerna på hårddisken då?
 
Jepp det hade jag. För övrigt tyckte jag eudora krånglade en väldigt massa med bifogade filer. de låg kvar ibland i mappen även om man tog bort mailet
 
j.asplund skrev:
Är det någon här som använder Thunderbird? Vad tycker ni om det? Själv använder jag Eudora för tillfället vilket jag är ganska nöjd med

Har kört med Firefox och Thunderbird några månader nu och är mycket nöjd. Det är lätt att bygga filter för e-posten och finjustera efterhand (får som många andra MYCKET spam!). Läste i Computer Sweden att Explorer tappat 12 procent på ett år samtidigt som Mozilla mer än födubblat sin marknadsandel. Det finns med andra ord hopp!
 
Jag har kört Firefox och Thunderbird riktigt länge nu och det enda jag kan klaga på är att Svenska Dagbladet inte funkar som den ska. http://www.svd.se/

Det blir lite konstigt överlappande i högerkanten när man scrollar ner. Hade det inte så i beta-versionen utan det blev så nu när den officiella kom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.