Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
tja jag vet inte, hur deffenierar man konst egentligen? nåt som är flummigt och fräckt men som ingen egentligen förstår sig på? jag gillar den här bilden, men vet inte om den är direkt konstnärlig, fast om jag säger att den är det så kanske den också blir det?
 

Bilagor

  • konstnatur.jpg
    konstnatur.jpg
    51.4 KB · Visningar: 1,365
Man kan rikta kameran uppåt mot himlen också som jag tycker inbjuder till vackert skådespel väldigt ofta. :)

Taget i stockholm.
 

Bilagor

  • dsc_9424_400.jpg
    dsc_9424_400.jpg
    37.2 KB · Visningar: 1,314
En helt fantastisk tråd som jag tänker bidra med lite bilder till när jag kommer hem ifrån min helgskola där bara IT existerar heeela tiden. Längtar efter att få drömma mig bort i fotografikonsten snart igen :)).

Massor med vackra bilder fann jag här ju!
 
Det kanske skulle passa med en liten diskussion hurvida man ska definiera saker konstnärligt med.
Konstnärligt blir det nog först när någon blivit utsedd till konstnär av någon annan, oavsett "motiv" katergori.

Det man kan ju se på istället är ju färger, former, metaforer, associationer, komposition, tekniker m.m. i samspel som någon använder för att förmedla något i bild.
 

Bilagor

  • harar.jpg
    harar.jpg
    8.5 KB · Visningar: 1,231
Möjligen är konstverket i naturen redan färdigt.
Det gäller bara att se det och plocka fram det.
Samma motiv kan säkert ge olika bilder med olika innebörd. Ändå känner man sig som en konstnär ibland..även om konstverket egentligen redan är klart och att man bara lockar fram det.
Väldigt fina "konstverk" du har här Tobias.
 

Bilagor

  • fjallfoto.jpg
    fjallfoto.jpg
    44.6 KB · Visningar: 1,202
Sen kan man ju sätta dit saker också. Och då blir det genast konst-igare.
 

Bilagor

  • skivstubbefoto.jpg
    skivstubbefoto.jpg
    31.1 KB · Visningar: 1,195
Tojan skrev:
Det kanske skulle passa med en liten diskussion hurvida man ska definiera saker konstnärligt med.
Subjektivt..
Såna diskussioner finns. Du hittar bl.a under forumrubriken fotosidan.se eller genom att använda sökfunktionen.

Tycker f.ö dina bilder är konstnärliga och intressanta med hög klass. Välkomponerade och känslofyllda.
 
Konst?

Ibland har vi så underliga förväntningar och uppfattningar om vad Konst är/ska vara. Då gillar jag hr Arleklints NatureArt bättre. Art är ju ett betydligt friare och vidare (och trevligare) begrepp än Konst.
Så tillåt mig bjuda på lite dagsaktuell Art
 

Bilagor

  • dscf9818-400.jpg
    dscf9818-400.jpg
    37.1 KB · Visningar: 1,106
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.