ANNONS
Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Lotta W

Både bildmässigt å fjärmandet av vantar i -27 är "nature art" på hög nivå...

Själv så undrar jag lite *OT* om det skulle kunna vara möjligt att snö-pinka "nature art" i -27..?
 
Vet inte om detta kan kallas konstnärligt, lite John Bauer inspirerat?
 

Bilagor

  • mt9k3327-web-small.jpg
    mt9k3327-web-small.jpg
    42.3 KB · Visningar: 873
j3n5 skrev:
Ligger något i det.. Kanske är det så att det känns jobbigare på vårt eget språk. Som att man lägger större tyngd på prestationsbiten om man använder det svenska uttrycket..

Jag tror det handlar om att göra en sak finare, märkvärdigare och lite mer pretentiöst. Nackdelen är att det engelska uttrycken blir mindre självbeskrivande och istället orsakar frågor om vad det egentligen handlar om. Inom fotografin ser man det i form av Fine Art nude, Nature art, Street, Fashion, Subculture osv ...

Men det här är ingalunda isolerat till den svenska fotografin, det är jättevanligt inom t.ex näringslivet. Allt oftare är en verkställande direktör "CEO" eller "President" istället för det svenska uttrycket "VD". VD är inte lika fint längre. Om inte annat står "VD" för "veneric disease" i den engelska världen och det är ju inte särskilt hedrande ;)

/Johan
 
Gunnlaug skrev:
Ja det var inte illa pinkat...
Fantastiskt vackert... där skulle jag kunna pinka länge...
haha:)




Tycker att alla bilder på denna sidan är bra förresten. Stor bredd..

Andens öga och det lilla ljuset i den tilltalar, färgerna, ljuset i Jannes och känslan i bauerbilderna.. Ska rota och se om jag har nån kanske lite bauerlik jag med att bidra med..
 
Janne Arleklint skrev: Oerhört kall gryning, men konstnärligt blev det inte för det ;)

Otrolig vackert blev det i alla fall, som konst ;)

/Peter
 
Har andra på fel hårddisk så riktigt så bauerlikt som jag hade tänkt blir inte förrän i morgon..
 

Bilagor

  • 400.jpg
    400.jpg
    44.2 KB · Visningar: 851
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.