Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Ny bild

lottawe skrev:
Aha, å pjäser av naturlig metall?
Kanske uppe i 100% då iaf;)

Av metall är dom. Men guld och silverfärgen kan jag inte gå i god för.:) 20 kilo väger hela klabbet.
Brukar släpa det över fjäll och dalar. Liten lustig egenhet man har.
-Anders
 
Jenneli skrev:
Plockepinn....

lite för tjorrvig. Men jag kan tänka mig att den inte är det i stort format. Nu tänker jag mig den i stort format..och då är den en behaglig jättetavla på väggen.
Formatet tror jag har mycket stor betydelse för vissa bilder. För att inte säga alla bilder. Att man måste ha rätt storleksformat på rätt bild. Jag känner en som gör tavlor stora som tändsticksaskar som är fenomenala. Hon menar också att hennes motiv måste vara speciella för att passa i det formatet.
Att göra konst av grässtrån är svårt. Att få alla strån på rätt plats utan att det blir stökigt.
Jag har aldrig fast jag försök lyckats så bra som din bild är. Och visst blir det då konst.
Mvh/-Anders
 
Svartvitt i naturen blir ofta konst känns det som.
Varken man vill det eller ej nästan.
Och svartvitt kräver nästan enkelhet.
En till innan man drar sig tillbaka.
Många fina bilder man fick se i kväll.
Mvh/-Anders
 

Bilagor

  • buskefoto.jpg
    buskefoto.jpg
    30.8 KB · Visningar: 1,526
Vevo skrev:
Kan Lotta så kan jag ;0))
Oj, jo Du kan ju trolla fram fysiska känslor med bilder t.o.m. Den diagonala rörelsen och genomskinligheten/skirheten fick mig att tänka på sugrör och så blev jag supertörstig. Snyggt! och nu ska jag dricka nåt gott:)

Jag kan inte plåta så..
Men flera oskarpa (blandat med en skarp!) finns här. (där inget annat finns..)
 
Arleklint skrev:
Tavlan "Posiedons hästar" i fotografisk tappning

Den påminner mig något om denna, som eventuellt kan vara tagen på ungefär samma ställe vid ungefär samma tidpunkt.
 

Bilagor

  • wave_051001.jpg
    wave_051001.jpg
    48.8 KB · Visningar: 1,462
Efter ett par... *hick* glas Absint så framträder bilden skarp å klar...
 

Bilagor

  • tåkern 109 copy.jpg iii.jpg
    tåkern 109 copy.jpg iii.jpg
    46.4 KB · Visningar: 1,402
Gräsligt konstärligt.
Konstigt. nära och ärligt...måste bli konstnärligt...
 

Bilagor

  • grass.jpg
    grass.jpg
    24 KB · Visningar: 1,391
Arleklint skrev:
Om man gör konstbilder eller "Nature Art" som jag kallar det behöver man inte veta ett dugg om vad man fotar. Man behöver bara trivas med att fota ute i naturen.

Glöm fågel- och blomarter. Njut i naturen. Meditera, filosofera, planera och fota.
Kom på en sak, för sent. Förlåt. Några av mina borde nog inte lagts in här. De är inte "nature art" enligt den beskrivningen. Jag har nämligen inte varit ute i naturen och plåtat. Några av dem är ju bara skott från balkongen..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.