MattiasL
Aktiv medlem
Tyvärr så tror jag att många av er som påstår att D7000 är bättre än D300 och D700 är nog ute och cycklar ordentligt. Många säger att bilderna blir bättre från en D7000 än från D700. Jag kan hålle med under en förutsättning att fotografen använder Auto läget i båda fallen men D300 och D700 ska inte användas med auto, utan ställas in manuellt och då har inte D7000 en chans. Jag har testat alla tre med en D90 i studio och utomhus och det finns inte en chans att D7000 kan matcha de andra men det ska den inte göra heller.
En annan sak är objektivvalet man kan inte använda ett objektiv för 800:- på ett hus för 20000:- det är ungefär som att sätta 13 tums däck på en ferrari och låta den tävla mot mini cooper.
Lycka till med kamera valet jag kan endast rekommedera så här:
Klarar du av att hantera en kamera utan att använda auto köp minst en D200 och dina bilder kommer att vara fantastiska.
Varfor ska inte auto anvandas? Det beror val alldeles pa vad man fotograferar och hur? Jag anvander olika former av automatik pa min D700 och andra kameror, nar jag vet att det funkar (det ar daremot inte alltid). Det blir ju inte automatiskt bra bara for att man anvander saker manuellt.