Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Snufkin
Aktiv medlem
Boca Juniors, Argentina La Bombonera?
Fullständigt rätt svar.
Jag hade redan börjat fundera på olika ledtrådar jag kunde lämna, då jag antog att den inte skulle vara den lättaste att gissa. Så som att det uttryckligen är svenska flaggans färger på bilden, men det behövdes tydligen inte.
Över till dig.
Ante J
Aktiv medlem
Tackar!
Det var just på grund av historien om hur grundarna av Bocca Juniors valde klubbfärg efter en båt med den svenska flaggan som gjorde att jag kom att tänka på Bocca Juniors hemmaarena.
Över till an annan arena. Bilden är tagen från en 747 på några tusen meters höjd i lördags morse. Var ligger denna arena?
Det var just på grund av historien om hur grundarna av Bocca Juniors valde klubbfärg efter en båt med den svenska flaggan som gjorde att jag kom att tänka på Bocca Juniors hemmaarena.
Över till an annan arena. Bilden är tagen från en 747 på några tusen meters höjd i lördags morse. Var ligger denna arena?
Bilagor
Piggelin-Malmö
Aktiv medlem
Börjar med Bangkok
Ante J
Aktiv medlem
Storcirkelbåge - möjligen Indien.
per
Inte Indien heller men Indien är närmare än Bangkok...
Ante J
Aktiv medlem
Kanske Afghanistan eller Turkmenistan. Jag tycket att platsen bör ligga efter cirkelbågen. Hästanknytning?
Geografiskt är Turkmenistan närmast även om "by" är närmare än "stan" trots att den ligger vid "staden" (ursäkta en , som det kommer att visa sig vara, usel ordvits)
Ja, det är minst sagt hästanknytning till denna plats...
Ante J
Aktiv medlem
Sydvästra hörnet av Kazakstan eller har vi i takt med att tiden gått nått in över Ryssland?
per
Vi har åkt in över Ryssland och ut igen!
En ledtråd är att det är nog enklare än vad man tror. Min kompis säger att det bara finns "gräshoppor" på platsen.
Qrisse
Aktiv medlem
Geografiskt är Turkmenistan närmast även om "by" är närmare än "stan" trots att den ligger vid "staden" (ursäkta en , som det kommer att visa sig vara, usel ordvits)
Ja, det är minst sagt hästanknytning till denna plats...
Täby ligger ju hyfsat nära stan, och bilden ser ut att föreställa Täby Galopp. Men så många tusen meter lär du väl inte ha varit på om ni inte gick ner väldigt brant på Arlanda.
Ante J
Aktiv medlem
Täby ligger ju hyfsat nära stan, och bilden ser ut att föreställa Täby Galopp. Men så många tusen meter lär du väl inte ha varit på om ni inte gick ner väldigt brant på Arlanda.
Inte "många" tusen meters höjd utan "några". Vi gick norr om Lidingö, flög från nordost till sydväst över Täby ,svängde norrut, följde E4 och landade västerifrån på Arlanda. Vi hade alltså en bit kvar till landning när bilden togs.
Gräshoppor är visst traventusiasternas öknamn på galopphästar.
Ordvitsen är så usel så att jag knappt vill påminna om den men TäBY och Stockholm (stan)...
Täby galoppbana är alltså rätt. Med en bättre utrustning och en bättre fotograf så skulle banan bli rätt kul på bild, tror jag.
Över till Qrisse
Piggelin-Malmö
Aktiv medlem
Denna bild är tagen från en svensk väg för ett par år sedan, vilken då?
E4 kanske...
Qrisse
Aktiv medlem
E4 kanske...
Nej, det är inte E4. Det är en väg i bebyggt område. (Det är iofs E4 också på sina håll, men det är ändå inte E4).