Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Ante J
Aktiv medlem
Det skulle kunna vara Holland med alla sina plasttäckta drivhus. På väg till Schiphol?
per
Då var Beijing närmare. Somliga avskyr denna stad men själv älskar jag den. I fredags hade jag denna utsikt över staden från mitt hotellrum.
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Det skulle kunna vara Holland med alla sina plasttäckta drivhus. På väg till Schiphol?
per
Det som ser ut som drivhus av plast på bilden är i själva verket vattenfyllda åkrar.
Ante J
Aktiv medlem
Singapore
per
Inte Singapore heller men det är närmast hittils.
En annan bild från hotellet. Kameran utstucken genom ett vädringsfönster och staden speglar sig i fönstret till höger. Observera molnets form tack vare spegelbilden. Jag är glad över denna bild eftersom just denna form är mycket vanlig på hustaken i detta land
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
bangkoks "nya" flygplats, suvarnabhumi airport (eller hur det stavas) .
Visst är det Bangkok! Arenan heter Rajamangala National Stadium men det hade jag ingen aning om själv innan detta.
Din tur!
Bilagor
oskda
Aktiv medlem
Hej!
Helt rätt, trodde bara att Du skulle hjälpa till med att hitta rätt land.
Då drar vi till med ytterligare en gissning - Hanoi.
per
Det gick snabbt! Hanoi är helt rätt, "gamla stan" för att vara lite mer precis. Rekomenderar en resa dit om ni får tillfälle.
Din tur Per!
Piggelin-Malmö
Aktiv medlem
Hanoi "gamla stan" Rekomenderar en resa dit om ni får tillfälle.
Berätta gärna mer kanske inte i tråden i fall andra inte gillar det. Jag blev sugen på ett nytt land att utforska. Kanske du skrivit om det någon annan stanns?
RolandM
Aktiv medlem
Det får bli en lätt fråga, i vilken stad lägger båten ut?
per
Sorrenton i Italien.